اخبار ورزشی

اختلاف با سرمربی کار درست تیم ملی داد/ ۱۵ ملی پوش استعفا دادند

خبرهای ضد و نقیض زیادی از اردوی تیم ملی در بازی های آسیایی سال ۱۹۸۶ سئول به بیرون درز می کرد. اخباری ناگوار از اختلاف بین کادر فنی و بازیکنان تیم ملی سبب شده بود تا وفاق زیادی در تیم دیده نشود و در نهایت ایران علیرغم شروع خوب برابر ژاپن و پیروزی دو بر صفر برابر این تیم و صعود از گروه خود  در مرحله یک چهارم نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب کره شد و از گردونه رقابت ها خارج شد.

بعد از حذف ایران ۱۵ ملی پوش ایران استعفای دسته جمعی نوشتند و از تیم ملی خداحافظی کردند. نام مرحوم سیروس قایقران نیز در فهرست اسامی فوتبالیست های مستعفی دیده می شد که ایشان به جای امضا بر روی نام خود قلم می کشند و از تیم ملی کناره گیری نمی کنند.

ستاره های بزرگی در آن سال و در زمان مربیگری مرحوم دهداری از تیم ملی استعفا دادند و دوباره در جام ملتهای آسیا ۱۹۸۸قطر به تیم ملی برگشتند و تعدادی از آنها نیز بعد از استعفای دهداری به تیم ملی پروین دعوت شدند و با این تیم به قهرمانی بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن دست یافتند و بعضی ها هم پای استعفای خود ایستادند و به تیم ملی برنگشتند.

متن استعفای بازیکنان تیم ملی شامل محمد پنجعلی ، شاهرخ بیانی ،حمید درخشان ،ناصرمحمدخانی،مرتضی فنونی زاده ،ضیا عربشاهی ،سید مهدی ابطحی ،شاهین بیانی ،عبدالعلی چنگیز،احمد سجادی ،غلام رضا فتح آبادی ،اصغر حاجیلو،مرتضی یکه و فرشاد پیوس درآن سال بدین شرح بود:

“بسمه تعالی”
ضمن آرزوی موفقیت برای ملت شهیدپرور ایران و پیروزی رزمندگان اسلام و مسلمین بر کفر، ما بازیکنان تیم ملی بنا بر رسالتی که به عهده ما بچه‌های این آب و خاک اسلامی بوده با تمامی قدرت هم‌قسم گشته‌ایم که بازی‌های آسیایی سئول را به اتمام رسانده و بعد از بازی‌ها چون دیگر قادر به ادامه همکاری با مربیان تیم ملی نیستیم، لذا از کلیه ملت عزیز و مسئولین ورزشی خواهانیم ما را مورد عفو قرار داده و آرزوی موفقیت تیم ملی را در همه میادین از خداوند بزرگ خواهانیم. انشاالله 
به امید پیروزی هر چه سریع تر رزمندگان اسلام

اختلاف با سرمربی کار درست تیم ملی داد/ ۱۵ ملی پوش استعفا دادند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا