اخبار تکنولوژی

فروش زرد نرم افزار حسابداری

در این مقاله به فروش زرد یا بازار سازی زرد برای فروش محصول با روش های نامتعارف همراه شما هستیم.

 

استراتژی فروش آنلاین

امروزه خرید و فروش اینترنتی بخشی از زندگی همه مان شده است. برای انجام خرید آنلاین لازم است که کسب و کارهای اینترنتی به فکر آسان بودن مراحل خرید آنلاین برای کاربران باشند. در واقع باید استراتژی فروش آنلاین خود را به گونه ای بچینند که فرآیند خرید آنلاین به سادگی انجام پذیرد. در دیجیتال مارکتینگ اهمیت فرآیند فروش آنلاین و تجربه کاربران در این فرآیند خیلی بالاست. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که امروزه مشتریان بسیار آگاه تر از قبل هستند و قبل از انجام خرید، قیمت و کیفیت محصول یا خدمات را با قیمت و کیفیت برندهای دیگر مقایسه می کنند.

یکی از مهمترین مراحل فروش استراتژی فروش با روش های فروش زرد , فروش منطقی و فروش سنتی میباشد.

فروش منطقی

یکی از مهمترین و پر بازده ترین راه های منطقی و پایدار در کسب و کار های انلاین و غیر آنلاین فروش منطقی میباشد , به گونه ای که در آن روال خرید محصول , پشتیبانی , سررسید , ارسال یا دانلود آن بدون شک و شبه و به سادگی میسر میشود.

مثلا قیمت یک نرم افزار یا یک کالا که یک عدد مشخصی میباشد و شما در هر زمان از شبانه روز میتوانی آن مجصول را با نرخ ثابت یا کمتر از نرخ ثابت (کد تخفیف) خریداری کنید و نسبت به اعتبار فروشگاه آ«لاین و غیر آنلاین کالا یا محصول مجازی , دیجیتال را بلافاصله یا بعد از مدتی(زمان تقریبی پست =4 روز) دریافت میکنید.

فروشگاه های منطقی یا کسب و کارهای منطقی یکی از پر درآمد ترین و پایدار ترین استراتژی های فروش میباشند که در آن نرخ فروش وخرید همواره بصورت صعودی در حال رشد است که همین مساله پیشرفت های چشمگیری را برای صاحبان کسب و کار رقم میزند.

فروش زرد

فروش زرد هم یکی از روش های فروش است که بصورت مقطعی فروش بسیار زیادی دارند و به همین منظور تمایلات آن سمت فروش بیشتر و پشتیبانی کمتر , فروش بیشتر یا … میرود.

روش های مختلفی برای ارایه آن وجود دارد در این مثال شما را با چند نرم افزار آشنا میکنم که به آن ها میپردازیم.

 

  • نرم افزار حسابداری

قطعا اگر در بازار کسب و کار ایران فعالیت میکنید و با اداره مالیات و دارایی , کاربران ایرانی و … سر و کار دارید حتما با نرم افزار های حسابداری ایرانی آشنایی دارید و موارد زیادی برای سخت گفتن و اثبات وجود دارد. یکی از این موارد استراتژی زرد است . یعنی برای اثبات اینکه یک محصول برای شما چه خدماتی را ارایه میدهد کافی است به بخش پستیبانی آن مکالمه کنید.

متاسفانه معمولا در اکثر شرکتهایی که واژه (( اولین )) را یدک میکشند و به دلیل ساختار های ذهنی که در مخاطب ایجاد میکنند معمولا در بخش فروش آنها بسیار با ملایمت و خوشنودی از شما استقبال میکنند و فقط کافی است که در اولین مورد وجود مشکل با بخش پشتیبانی تماس بگیرید ن وقت معنی واژه زرد را کاملا درک میکنید .

صحبت از اولین  , و ساختاز ذهنی شد, کمی در این مورد صحبت کنیم:  معمولا اولین ها جز پر فروش ترین ها , در ذهن ترین ها , مناسب ترین ها و چندین (( ترین)) دیگر هم میتوانید اضافه کنید و جز بی رقیب ترین ها هم هستند که به مرور زمان سیاست های فروش آنها , نرخ فروش آنها و … تغییر میکند که جز فروش زرد طلقی میشوند و متاسانه امثال آنها زیاد است.

برای مثال شیر آب , حتما داستان نام گذاری شیر آب در ایران را میدانید , در گذشته های دور زمانی که یک فرد قصد وارد کردن شیر آب را داشت در ایران از یک شرکت خارجی شیر های آبی وارد کرد که افراد آن منطقه رفاه و آسایش داشته باشند . ولی چون شیر آب شکل یا لوگو شیر( حیوان جنگل) را داشت از آن به بعد اسم آن در واژگان ما به عنوان شیر آب تلقی شد.

یا مثال های دیگری نیز وجود دارد مانند ریکا که برند یک شرکت بود و بعد از آن به تمام مایع های شست و شوی ظروف میگوییند ریکا و …..

اما در دیجیتال مارتینگ قضیه فرق میکند و اولین های زیادی وجود دارد , مانند اولین شرکت ارسال پینگ به خارج از ایران ( ندا رایانه) , اولین نرم افزار حسابداری ایرانی (نرم افزار حسابداری هلو) و ……

معمولا خرید نرم افزار های حسابداری که متسفانه اکثر آنها زرد میباشد در کشور بصورت دایمی میباشد و دوره پشتیبانی سالانه آنها اختیاری است یعنی میتوانید پشتیبانی را تمدید کنید یا نکنید.

ولی همیشه بعد از اتمام دوره پشتیبانی نرم افزار حسابداری یا نرم افزار های وابسته به امور دارایی و مالیات چون نقش مهمی دارند بصورت دایمی خرید و فروش میشوند منتها بعد از اتمام دوره پشتیبانی سالانه یکباره نرم افزار شما قفل میشود.

برای باز کردن قفل اقدام میکنید و با خطا مواجه میشوید , برای رفع مشکل با پشتیبانی تماس میگیرید ولی مشکلی جدیدی وجود دارد شما دوره پشتیبانی جدید را نخریدید , برای خرید دوره پشتیبانی باید هزینه همان لایسنس را پرداخت کنید , و بع از پرداخت و خرید نرم افزار شما باز میشود.

مانند تصویر زیر:

فروش زرد
فروش زرد

تصویر فوق تصویر نرم افزار هلو میباشد که تقریبا اکثر نرم افزار ها یا کالاهای دیجیتال در کشور عزیزمان به دلیل نبود نظارت بصورت زرد ارایه میشود و تقریبا اکثر شرکت های ایرانی از این روش استفاده میکنند که تقریبا حق هم دارند زحمات زیادی برای تولید و همسان سازی با دارایی , مالیات, انبارداری , انبار گردانی , و … انجام شده که دلیل اصلی جمله لایسنس دایمی برای هر نرم افزار فروش بیشتر میباشد که یکی از ارکان اصلی فروش زرد , فروش بیشتر و پشتیبانی کمتر آن است.

نامش قطعا بد است , اغلب باج خواهی , دروغ و .. را یدک میکشند ولی اگر بگویند یک نرم افزار بخرید با لایسنس سالیانه قطعا همچین موردی را کسی سمتش نمیرود , پس میگویند نرم افزار دایمی , لایسنس دایمی ولی سنگ هایی جلوی نرم افزار انداخته میشود که راس اتمام سال شما مجبور باشید مجدد هزینه پرداخت کنید که این مورد برای شرکت های بزرگ فوق العاده گرانتر و سفت و سخت تر انجام میشود.

 

فروش سنتی

در این بین فروش سنتی نیز وجود دارد که همچنان در حال استفاده است که شامل برخی کسب و کارها میشود که امکان آنلاین شدند را ندارند , یا برای کوچ به سمت و سوی آنلاین شرایط آن میسر نیست . این کسب و کار ها ممکن است بصورت ترکیبی از روش های کسب مشتری مانند تبلیغات آنلاین , بازاریابی اینترنتی , بازاریابی فروش و … استفاده میکنند ولی عملا جز دسته های کسب و کار سنتی تلقی میشود.

همیشه روش هاس سنتی با ضریب سود کمتر یا حتی سود برابر ارایه میشود که افراد یا شرکت هایی که از آن استفاده میکنند هم ممکن است بزرگ باشند یا کوچک , به اندازه نیست ولی به نظر شخض بنده فروش منطقی و فروش سنتی اعتبار و آرامش بهتری دارد به چند دلیل:

  • بازار کار
  • متوقف نشدن فروش
  • از دست نرفتن کاربران یا مشتریان
  • حذف نامگذاری غلط یا عدم برچسب زدن
  • نبود دشمن یا دشمن تراشی
  • و…..

موفق باشید

 

 

 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا