یزد

حمل بار غیراستاندارد بزرگ‌ترین تهدید برای سرمایه ملی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ابرکوه، خلیل زارع صبح امروز در همایش گرامیداشت هفته راهداری و حمل‌ونقل اظهار کرد: ابرکوه دارای ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۵ کیلومتر راه اصلی و ۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی به ارزش ریالی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: راه‌های مواصلاتی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شود که به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شده و بزرگ‌ترین تهدید برای این سرمایه، حمل بار اضافه تناژ و غیراستاندارد است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابرکوه یادآور شد: اعتبار و بودجه تخصیصی برای نگهداری راه‌ها بسیار ناچیز بوده و پاسخگو نیست؛ اما با مشارکت رانندگان، تشکل‌ها و انجمن‌ها، مسئولین مربوطه و مردم می‌توانیم با داشته‌های حداقلی بخشی از راه‌ها را حفظ کنیم.

زارع تصریح کرد: شهرستان ابرکوه در جایگاه دوم استان در حوزه تشکل صنفی حمل‌ونقل قرار دارد. ضمن اینکه هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل‌ونقل و دو هزار و ۴۰۰ راننده در ابرکوه سالانه دو میلیون تن بار جا به جا می‌کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با بیان این‌که راه‌ها به نوعی یک وسیله ارتباط‌جمعی است، افزود: راه‌ها رویکرد اقتصادی و اجتماعی دارد که اگر مختل شود در زندگی مردم آثار منفی بسیاری بر جای می‌گذارد.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: از مسئولین تقاضا می‌شود جهت حفظ راه‌های شهری از تردد ماشین‌های سنگین به داخل شهر جلوگیری کرده و از سوی دیگر جهت تسریع در راه‌اندازی کمربندی نسبت به تکمیل باند دوم آن اقدام نمایند.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه ورودی شهر در حال حاضر در خور شأن این شهرستان تاریخی نیست، از مسئولین خواست تا نسبت به ساماندهی ورودی اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است در خاتمه این همایش از راهداران، رانندگان نمونه، عوامل نظامی و انتظامی مرتبط با راهداری و همچنین برخی پرسنل پلیس راهور، قدردانی شد.

انتهای پیام/ف


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا