کردستان

نصب سیستم‌های خورشیدی وسیله برای مقابله با بحران است/افزایش ۴۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، هیوا لهونیان ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل در سنندج ،اظهارکرد: علیرغم اینکه ایران دومین منابع گازی جهان را داراست و تاکنون  ۳۷ میدان گازی در کشور شناسایی شده است اما تنها ۹ میدان گازی را توسعه داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان افزود: پیش بینی‌های نشان داده زمستان امسال روزانه با ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز مواجه خواهیم شد.

وی یادآورشد: برای جبران کمبود گاز در زمستان گاز مورد نیاز بخش‌های خانگی را قطع نخواهیم کرد و آرامش مردم را برهم نمی‌زنیم، بلکه برای جبران مشکل کمبود گاز  بر روی نیروگاه‌ها و صنایع تمرکز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نیروگاه‌ها و صنایع باید از ظرفیت‌هایی برخوردار باشند که در صورت نبود گاز و سوخت از ظرفیت سوخت‌های جایگزین استفاده کنند و نیازهای خود را تامین کنند.

به گفته وی، در زمستان هم بخش اداری و هم بخش صنایع با محدودیت و مشکل برق مواجه خواهند شد.

1071 اداره کردستان مولد ندارند

لهونیان با بیان اینکه یک‌هزار و۷۱ اداره و مجموعه خدماتی و بانک در استان فاقد مولد هستند، گفت: دستگاه‌هایی که مولد دارند تنها ۶۰ مگاوات ظرفیت مولدهای منصوبه دارند.

وی یادآورشد: بسیاری از سازمان‌ها که از مولدهای گرانقیمت برخوردارند تاکنون از آن استفاده و بهره‌برداری نکرده‌اند.

وی افزود: امسال وزارت نیرو تعهد کرده است ۴۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید اضافه کند.

وی اظهارکرد:  از آنجا که کردستان فاقد یک واحد خدمات پشتیبان فنی است، ۳ /۲ شرکت خدمات فنی در ارتباط با نیروگاه خورشیدی مورد نیاز است.

به گفته وی، راه‌اندازی و ایجاد واحدهای خدمات فنی پشتیبانی افزون بر رفع نیازها منجر به اشتغالزایی هم می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان نصب و راه‌اندازی سیستم‌های خورشیدی زودبازده‌ترین وسیله برای مقابله با بحران است، افزود: تربیت نیروهای ماهرو آموزش دیده در زمان بحران و پاسخگویی به نیازهای جامعه جزو وظایف فنی و حرفه‌ای است.

لهونیان بر تربیت و پرورش نیروها از سوی ادارات با هدف مدیریت بحران تاکید کرد و  یادآورشد: قطع برق بخش خانگی در فصل زمستان قابل تحمل نیست، برخی خانه‌ها مجهز به سیستم پکیج ( برق و گاز) هستند.

وی کنترل و چک واحدهای حساس از جمله مراکز بیمارستانی و حساس را ضروری برشمرد و گفت:  شرکت توزیع در شرایط اضطراری و بحرانی باید آمادگی مقابله با بحران را داشته باشد.

تمام ادارات الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند

احمد محمد رضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان هم در این نشست با بیان اینکه   تمام ادارات باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند و در صورت بروز بحران آمادگی مقابله با آن را داشته باشند، اظهار کرد: یکی از اهداف پدافند غیرعامل را مصونیت‌سازی،کاهش آسیب‌ها و افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدات و شرایط بحرانی دانست.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل بمنظور شناسایی، پیشگیری و آمادگی مقابله و بازتوانی، کاهش پیامدها و آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان بر تحکیم زیرساخت ها و پیشگیری از بحران و مدیریت شرایط بحرانی تاکید کرد، تصریح کرد:  شعار امسال هفته پدافند غیرعامل « پدافند غیرعامل ، ایران پایدار» است و پدافند زیستی مدافع سلامت، پدافند سایبری، حکمرانی در قلمرو ملی، پدافند غیرعامل مردم محوری، ایران قوی، پدافند غیرعامل اقتصاد، صنعت پایدار و پدافند  غیرعامل مصون سازی فناوری پیشخوان عناوین انتخاب شده برای ایام هفته پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۱۱ دستگاه عضو کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل هستند و موظفند مشکلات دستگاه خود را گزارش کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا