اصفهان

مسابقات ملی مهارت آذر ماه در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، عباس مهدیان عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات کشوری مهارت با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هدف شناخته شدن نخبگان مهارتی و ترغیب جوانان به مهارت آموزی و ترویج فرهنگ کار و کارفرینی، اظهار کرد: برقراری ارتباط میان کارجویان و نخبگان مهارت آموزی و اتحادیه‌های صنفی و صنعتی از دیگر اهداف مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات زیر نظر سازمان جهانی کار هر دو سال یک بار به صورت بین المللی برگزار می‌شود و سال ۲۰۲۲ در شانگ‌های چین است، افزود:  برگزاری این مسابقات در کشور با هدف انتخاب برترین‌ها برای شرکت در مسابقات شانگ‌های چین است.

مهدیان با اشاره به اینکه امسال سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح  کشور این مسابقات را در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند، افزود: در استان اصفهان چهار مسابقه مهارتی برگزار می‌شود که نخستین مسابقه ۱۷ آذرماه در فولادشهر در زمینه طراحی فضای سبز و همزمان مسابقات گل آرایی به صورت مشترک میان گل سپاهان اصفهان و مجموعه شهرداری و شرکت عمران فولاد شهر و ۲۷ آذرماه در گلپایگان برگزار می‌شود.

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان  خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سازمان فنی و حرفه‌ای برای مسابقات ملی مهارت از ظرفیت مهارتی آموزش و پرورش و دانشگاه‌های فنی و حرفه و آزاد و غیره و حتی صنوف صنعتی استفاده می‌کرد اما امسال مجموعه‌های آموزشی کشور منتخبین خود را به صورت مجزا در مسابقات معرفی می‌کنند.

وی  تأکید کرد: در شهرستان گلپایگان، دستگاه‌های مربوطه در زمینه اطلاع رسانی و تشویق گروه‌های هدف و بازدید عمومی از مسابقات و فضاسازی شهر با دبیرخانه مسابقات ملی مهارت همکاری لازم را انجام دهند.

امکان تبدیل استان اصفهان به قطب تکنولوژی کشور وجود دارد

در ادامه سیف الله نیکنامی مدیر عامل شرکت آتریا با اشاره به اینکه چند سال است به عنوان اسپانسر با سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی همکاری داریم، اظهار کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور توانستیم با آموزش مربیان تحولات بزرگی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تجهیز مرکز تربیت بدنی کرج به صورت کامل و همچنین تربیت مربیان فنی و حرفه‌ای و مهندسین سازمان نظام مهندسی کشور،  افزود: به واسطه ارتباطات بین‌المللی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ظرفیت سازی انجام دادیم و در واحدهای مرکز فنی و حرفه‌ای کشور نیز امکان ایجاد برنامه ستاب داریم.

مدیر عامل شرکت آتریا با اشاره به جایگاه ویژه مسابقات مهارت آموزی، گفت: مسابقات مهارت آموزی می‌تواند تب کنکور را کاهش دهد چون که افراد می‌توانند با افزایش مهارت افزایی شرایط ویژه‌ای را در داخل و خارج کشور ایجاد کنند، مهارت تنها مهارت آموزی سخت به مانند جوشکاری و غیره نیست بلکه مهارت نرم افزاری هم وجود دارد.

نیکنامی گفت: اکنون به واسطه تأسیسات مهارتی در ردیف پانزدهم دنیا قرار داریم، مهارت آموزی که در مسابقات آزاد روسیه مدال نقره کسب کرد تنها شرکت کننده ایرانی بود و اکنون به عنوان داور مسابقات مهارتی مشعول فعالیت است، نخبه‌های مهارتی به لحاظ  نیاز امروز کشور به تکنیسین و خلاقیت از نخبه‌های دانشگاهی بیشتر  اهمیت دارند.

وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی استان اصفهان، امکان  تبدیل شدن گلپایگان به قطب هوشمندسازی و استان اصفهان به قطب تکنولوژی کشور وجود دارد، افزود:جذب سرمایه‌گذار نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم دارد با هم افزایی می‌توانیم سرمایه‌گذار در زمینه راه‌اندازی کارخانه دیجیتال فنآوری در گلپایگان جذب ‌کنیم.

از لحاظ  تکنولوژی و دانش بنیان ضعیف هستیم

در ادامه حسین یارمحمدیان، فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر در گلپایگان اتفاق توسعه‌ای را شاهد نبودیم، اظهار کرد: توسعه باید با تکنولوژی و فنآوری و دانش بنیان همراه باشد و از این حیث در کشور و به تبع در گلپایگان عقب مانده و ضعیف هستیم.   

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارتی در گلپایگان از ۲۷ آذرماه، گفت: شهرداری‌های گلپایگان و گوگد و گلشهر ۱۰ روز قبل از شروع مسابقات با نصب بنر اجرای مسابقات ملی و مهارتی را اطلاع رسانی کنند.

فرماندار گلپایگان با اشاره به استقرار اکیپ اورژانس و آتش‌نشانی، هلال احمر در محل مسابقات، افزود: میراث فرهنگی به منظور میزبانی ترتیب تور گردشگری بدهد.

باید ورودی به مراکز فنی و حرفه‌ای در برنامه  توسعه ششم  به ۶۰ درصد برسد

محمد منعمی رئیس دانشکده فنی شهداء گلپایگان با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت در گلپایگان به میزبانی دانشکده فنی شهدا، اظهار کرد: دانشکده فنی شهدا با هدف تحول در حوزه اشتغال و کارآفرینی شهرستان همکاری لازم را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر هدایت جوانان به سمت مهارت آموزی، افزود: اکنون هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت دانشکده فنی و حرفه  ۴۰ درصد است و بر اساس برنامه توسعه ششم باید به ۶۰ درصد برسد.

منعمی  با اشاره به اینکه رویکرد مسابقات علمی مهارتی در گلپایگان  موجب ترویج جوانان به سمت مهارت آفرینی می‌شود، گفت: گلپایگان قطب گردشگری و برای مسافران خاطره انگیز است چون یک شهروند خوزستانی پس از سفری که به گلپایگان داشت کتابی در سفر به گلپایگان انتشار کرده است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا