همدان

افتتاح کارگاه‌های اشتغالزایی در ملایر

سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بسیجیان خدمات ماندگاری را به ثبت رسانده‌ و در همه عرصه‌ها در خط مقدم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیجیان به دل خطر می‌زنند و از هیچ چیز هراس ندارند افزود: توکل بر خدا، توسل به ائمه و تابع محض ولایت بودن از ویژگی‌های بارز بسیجیان است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر به اقدامات دو ساله بسیجیان در مقابله با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: سپاه و بسیج از ابتدای شیوع کرونا تا کنون خدمات مختلفی را ارائه کردند که مهمترین آن‌ها در حوزه‌های جهادی و بهداشتی و همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

وی از اجرای بیش از یکصد برنامه مختلف در حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و با حضور اقشار مختلف مردم خبر داد و گفت: نواختن زنگ بسیج در مدارس ملایر و به صورت نمادین در مدرسه فخریه، دیدار با امام جمعه، دیدار با مسئولان شهرستان، سرکشی از خانواده معظم شهدا و غبارروبی گلزار شهدا بخشی از برنامه‌های هفته بسیج است.

حسینی برگزاری چندین یادواره شهدا در نقاط مختلف شهرستان، رژه موتوری و خودرویی در ۶ نقطه و راه‌اندازی گشت‌های محله‌محور هر شب در طول هفته بسیج در ۹۸ نقطه شهری و روستایی را از برنامه‌های هفته بسیج در ملایر دانست.

وی برگزاری مسابقات ورزشی متنوع در رشته‌های مختلف، اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به حاشیه شهر به منظور ارائه خدمات و ویزیت رایگان، ارائه مشاوره‌ حقوقی و خانوادگی، اعطای دو مورد کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و افتتاح نمایشگاه کتاب را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از افتتاح کارگاه‌های اشتغالزایی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، ارائه خدمت توسط گروه جهادی بسیج مهندسی در راستای خدمات مشا‌وره‌ای به کشاورزان در حوزه‌های کاشت غلات روستاها با حضور ۹۰ نفر از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی گفت: در قالب برنامه‌های فرهنگی گروه‌های جهادی نیز در این هفته خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند که با توجه به مجازی بودن مدارس طی دو سال اخیر قرار است بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی یک اردوی علمی و آموزشی را برای دانش‌آموزان مناطق محروم داشته باشند.

حسینی با اشاره به اقدامات خوب گروه‌های جهادی ملایر در یک سال گذشته تصریح کرد: این اقدامات در راستای رفع مشکلات آب شرب روستاها و لایروبی قنوات، ساخت و مرمت منازل مسکونی در مناطق محروم بوده که در هفته بسیج نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس قدیمی مشکلاتی مانند سرویس بهداشتی دارند افزود: در این زمینه جلساتی که با آموزش و پرورش داشتیم که بتوانیم مرمت و بازسازی را توسط گروه‌های جهادی در مدارس داشته باشیم که روستای مصاحان انجام شده و پنج روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: در طول هفته بسیج کمک به افراد محروم در مناطق کم‌برخوردار را داریم که توزیع تعداد یک‌هزار بسته کمک معیشتی را در بین نیازمندان خواهیم داشت.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مدارس حضوری شده و دانش‌آموزان کم‌بضاعت نیاز به البسه و لوازم‌التحریر دارند تعداد ۲۰۰ بسته در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/89013



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا