علمی و فناوری

دستپخت ۳ میلیاردی طراح ایرانی /عکس

دستپخت ۳ میلیاردی طراح ایرانی /عکس

امیرمسعود عابدین_ کراس اوور آواتر ۰۷ EREV از چانگان، CATL و هواوی به‌عنوان رقیب مستقیم تسلا مدل Y رسماً در چین رونمایی شد. این خودرو که قبلاً که با نام آواتر ۱۵ شناخته می‌شد، در سه‌ماهه سوم امسال وارد بازار خواهد شد.

آواتر اکنون دو مدل تمام الکتریکی ۱۱ (SUV) و ۱۲ (فست بک) دارد. این برند با جدیدترین خودروی خود جهت افزایش حجم فروش به بخش EREV منتقل می‌شود. خودروهای EREV دارای یک موتور برقی و یک موتور درون‌سوز هستند. موتور درون‌سوز نقشی مشابه یک ژنراتور را دارد و چرخ‌ها نیروی لازم برای حرکت را از موتور برقی دریافت می‌کنند.

دستپخت ۳ میلیاردی طراح ایرانی /عکس

کراس اوور آواتر ۰۷ که توسط نادر فقیه‌زاده، طراح ایرانی الاصل طراحی شده، از زبان طراحی Avatr ۲.۰ پیروی می‌کند. قسمت جلویی آن به لطف چراغ‌های دوتایی LED و چراغ‌های جلو که در سپر تعبیه شده‌اند، شبیه به آواتر ۱۲ فست بک است. آواتر ۰۷ همچنین دارای یک جلوپنجره فعال با نوشته آواتر است. این SUV همچنین دارای سنسور LiDAR در بالای سقف است. پیش ‌از این گزارش شده بود که هواوی سنسور LiDAR را برای Avatr تأمین می‌کند.

دستپخت ۳ میلیاردی طراح ایرانی /عکس

به گزارش recive، آواتر ۰۷ همچنین از دوربین به‌جای آینه‌های سنتی، دستگیره‌های جمع‌شونده درب‌ها، ادوات خاکستری در قسمت پایین بدنه و دوربین‌های دید عقب استفاده می‌کند. در بخش عقب، آواتر ۰۷ از دو چراغ عقب نازک و یک اسپویلر لبه‌ای استفاده می‌کند.

دستپخت ۳ میلیاردی طراح ایرانی /عکس

ابعاد آواتر ۰۷ ۴۸۲۵/۱۹۸۰/۱۶۲۰ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۹۴۰ میلی متر است. این مدل کوچک‌ترین خودرو در بین محصولات آواتر است. بااین‌حال، هنوز هم از تسلا مدل Y بزرگ‌تر است. در داخل، آواتر ۰۷ دارای پنج صندلی است. فضای داخلی آن اخیراً در تصاویر جاسوسی آشکار شده که با فست بک آواتر ۱۲ شباهت دارد.

دستپخت ۳ میلیاردی طراح ایرانی /عکس

آواتر ۰۷ در دو نوع EREV و برقی در دسترس خواهد بود. محدوده قیمتی آن حدود ۳۴,۶۰۰ تا ۴۸,۴۰۰ دلار، معادل ۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تا ۳ میلیارد تومان مشخص شده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در recive مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا