اجتماعی

واکسینه کردن دام های اهلی در بشاگرد علیه بیماری آبله

واکسینه کردن دام های اهلی در بشاگرد علیه بیماری آبله

به گزارش صبح ساحل، آبله گوسفندی چندی است باعث مرگ گله ای و دسته جمعی «کل»، «قوچ» و «میش» در ین شهرستان می‌شد و واکسیناسیون آن بین محیط زیست و دامپزشکی پاس کاری می شود.

به نوشته مهر؛ علی چاکرپور یکی از دامدارن روستایی پوسمن گفت: به دلیل واکسیناسیون نشدن آبله گوسفندی در چند ماه اخیر ۵۰ راس از گوسفندان خود را از دست داده ام.

حیدری هم یکی از دامدارن روستایی دومرخ بر اثر واکسیناسیون نشدن آبله گوسفندی چند رأس از گوسفندان خود را از دست داد است.

برخی از فعلان محیط زیست بر این باورند بی تدبیری و کم کاری در اجرایی واکسیناسیون دام های اهلی از یک طرف کمبود دارو باعث بیماری و تلف شدن قوچ و میش های وحشی شده است.

علی حسین زاده معاون محیط زیست شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگارمهر عنوان کرد: با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان انجام پایش میدانی و بررسی وضعیت بیماری دام های اهلی منطقه و سایر اقدامات تشخیصی صورت گرفت. بیماری آبله در دام های اهلی مورد تایید است.

به گزارش صبح ساحل، از امروز واکسینه کردن دام‌های اهلی در بشاگرد علیه بیماری آبله شروع شده تا کنون حدود ۵۰ راس قوچ و میش وحشی در کوه های این شهرستان به علت ابتلا به بیماری آبله تلف شدند.
کارشناسان محیط زیس می گویند: با توجه به پراکندگی زیست حیوانات وحشی در کوه های بشاگرد، امکان واکسینه کردن آنها وجود ندارد و تنها راه واکسینه کردن حیوانات اهلی است

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا