اجتماعی

هشدار طوفان به شناورهای خلیج فارس/ دریا «موج» است

هشدار طوفان به شناورهای خلیج فارس/ دریا «موج» است

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت فردا پنجشنبه، با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی در سطح استان و روی دریا ضمن افزایش دمای هوا، سواحل استان تا حدودی متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از فردا شب سرعت وزش بادهای شمالی در ابتدا در شمال خلیج فارس و به تدریج در مناطق مرکزی و جنوبی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد و با تداوم وزش آن تا اواسط هفته آینده، سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت ایجاد گردوخاک در برخی از نقاط و همچنین نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی

وی با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی، افزایش ارتفاع موج، ایجاد گرد و خاک، گفت: سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر از بندر دیلم تا مطاف و شمال خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین وجود دارد.

وی از احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال خسارت به سازه‌ها و تأسیسات ساحلی و فراساحلی در خلیج فارس وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

لزوم اعمال ممنوعیت شنا

وی خواستار اعمال محدودیت و ممنوعیت شنا شد و بیان کرد: تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در استان بوشهر در این مدت اندیشیده شود.

شکوهی‌پور تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی از نقاط مه صبحگاهی و از فردا به تدریج افزایش باد و در ظهر در برخی نقاط باد و گرد و خاک خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جهت وزش باد امروز متغیر، با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعات و از فردا غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی در برخی از ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا در ۱۹ استان

غافلگیری مسافران مازندران از بارش برف

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا