قزوین

سولفاتاسیون باتری ماشین چیست؟

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری فارس از قزوین، سولفاته شدن باتری فرآیندی است که در آن کریستال های سولفات سرب روی سلول باتری ساخته می شوند. سولفاته شدن تا حدی در هر باتری در طول عمر آن رخ می دهد. با این حال، سولفاته شدن سریع می تواند با ذخیره سازی طولانی مدت، شارژ بیش از حد یا کم شارژ شدن باتری رخ دهد. همانطور که سولفات بیشتری در سلول باتری ایجاد می شود، باتری کارآمدتر می شود. سولفاته شدن عامل شماره یک خرابی های اولیه در باتری های سرب اسیدی است و می تواند منجر به هر یک از موارد زیر شود: از دست دادن قدرت میل لنگ، زمان شارژ طولانی تر ، ایجاد گرمای بیش از حد در سیستم الکتریکی خودرو، زمان کارکرد کوتاه تر بین شارژ، و در نهایت عمر باتری شما را کوتاه می کند.

چگونه می توانم از سولفاته شدن باتری جلوگیری کنم؟

اگر می خواهید با به حداکثر رساندن طول عمر باتری خود در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید، جلوگیری از سولفاته شدن باتری بسیار ساده است. لازم است بدانید که به طور کلی راهی برای جلوگیری از سولفاتاسیون باتری ماشین وجود ندارد، زیرا این رویداد توسط خود باتری به صورت طبیعی شکل می گیرد، اما می توان از سرعت تشکیل شدن آن ها کم کرد.

باید بدانید که تمام باتری های خودرویی دچار سولفاته زدن می شوند، به عنوان مثل باتری پریمیوم سپاهان باتری نیز دچار سولفاته می شود. تمام باتری ها در تمامی کشور ها دچار سولفاتاسیون می شوند.

چگونه می توانم باتری خود را سولفاته تشخیص دهم؟

اگر قربانی یک باتری سولفاته شده باشید، متوجه علائم کاهش کارایی خواهید شد. رایج ترین علامت باتری سولفاته باتری است که خیلی خوب شارژ نمی شود یا به سادگی از شارژ کردن خودداری می کند. اگر مشکوک هستید که لوازم جانبی الکترونیکی شما آمپر کافی دریافت نمی کنند (تهویه مطبوع ضعیف، چراغ های جلو کم نور) این نشانه قوی است که باتری شما سولفاته شده است. اگر باتری شما خیلی قبل از اینکه انتظارش را دارید از بین برود، به احتمال زیاد نتیجه سولفاته شدن آن است.

شما می توانید در صورت داشتن باتری اوربیتال، از خدمات گارانتی باتری اوربیتال استفاده کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض باتری خودرو خود کنید.

می توانید ولتاژ ایستاده باتری را با مولتی متر تست کنید. هر ولتاژ کمتر از 12.6 ولت به این معنی است که باتری شما احتمالاً در نتیجه سولفاته شدن کم شارژ شده است. همچنین امکان انجام آزمایش تشخیص بصری سولفاته روی سلول های باتری شما وجود دارد. این کار نیاز به باز کردن باتری شما دارد، بنابراین توصیه می شود این کار را روی یک سطح سرپوشیده و در یک منطقه تهویه مناسب انجام دهید. با احتیاط درپوش های بالای باتری را با یک پیچ گوشتی سر صاف بردارید. شما باید بتوانید داخل هر سوراخ را نگاه کنید و از سلول های باتری، جداکننده ها و سطح الکترولیت ها دیدن کنید. یک باتری سولفاته معمولی دارای سلول ها و جداکننده هایی است که خاکستری، کثیف و به سختی از یکدیگر تشخیص داده می شوند.

 در یک باتری سالم، سلول های سربی نقره ای تمیز خواهند بود و به وضوح از جداکننده های سیاه متمایز می شوند. در زیر یک نمودار گرافیکی برای کمک به شناسایی بصری سولفات باتری وجود دارد. سلول های سرب نقره ای تمیز خواهند بود و به وضوح از جداکننده های سیاه متمایز می شوند. در زیر یک نمودار گرافیکی برای کمک به شناسایی بصری سولفات باتری وجود دارد. سلول های سرب نقره ای تمیز خواهند بود و به وضوح از جداکننده های سیاه متمایز می شوند. در زیر یک نمودار گرافیکی برای کمک به شناسایی بصری سولفات باتری وجود دارد.

هرگاه بر روی باتری اوربیتال خود پودر های سفید رنگ و یا آبی رنگ مشاهده کردید، بدانید که باتری ماشین شما دچار سولفاتاسیون شده است.

چگونه سولفاته باتری را درمان می کنید؟

دو نوع سولفاته شدن باتری وجود دارد. سولفاته شدن برگشت پذیر (نرم) و سولفاتاسیون دائمی (سخت). اگر به اندازه کافی زود تشخیص داده شود، یک باتری سولفاته نرم به راحتی می تواند به زندگی بازگردد. گوگرد زدایی باتری با شارژرهای هوشمند هرگز آسان نبوده است ، اما می توانید باتری پریمیوم خود را با مقداری آب جوش تمیز کنید.

عواقب سولفاته شدن باتری ماشین:

سولفاته شدن دائمی می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات در یک باتری سرب اسیدی شود. لیست این مشکلات شامل طول عمر باتری بسیار کمتر و از کار افتادن کامل باتری است. همچنین شامل: افزایش قابل توجهی در زمان شارژ معمولی، از دست دادن قدرت شروع، دمای غیرعادی بالای باتری شما،نیاز به شارژ بیشتر باتری

سولفاته شدن دائمی باتری توسط کارشناسان گارانتی باتری اوربیتال به عنوان دلیل اصلی خرابی های زودرس در باتری های سرب اسیدی شناخته می شود.

توضیحات مختلفی برای مشکلات سولفاته شدن باتری اوربیتال وجود دارد. علل شناخته شده عبارتند از: زمان بیش از حد بین چرخه های شارژ باتری، باتری که پس از شارژ مجدد با ظرفیت کمتر از 100 درصد باقی می ماند، تنظیمات نادرست در شارژ مجدد تجهیزات، عدم وجود مقادیر کافی محلول اسید سولفوریک در داخل باتری، قرار گرفتن صفحات باتری سربی در معرض هوا، ذخیره سازی باتری بدون دسترسی به منبع انرژی.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا