تهران

میانگین تراکم دانش آموزان در تهران بالاتر از سرانه کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان قرچک و شهرستان‌های استان تهران که در سالن اجتماعات ثقلین برگزار شد، اظهار کرد: گرامی می‌داریم نام و یاد ۵ هزار معلم فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز را که برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی گفت: شهرستان قرچک نمونه بارز شهرستانی همراه و همیار مسؤولان در استان تهران معروف است و اتحاد و همدلی در این شهرستان زبان زد عام و خاص در استان تهران است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: کارگروهی برای رفع برخی مشکلات تشکیل دادیم که یکی از مشکلات ساماندهی نیروی انسانی است، که حذف معلم تمام وقت باعت شد نزدیک به ۵ هزار معلم کمبود داشته باشیم و در سال جاری ۴۵۰۰ همکار فرهنگی به درجه رفیع بازنشستگی نایل آمدند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در شهرستان‌های استان تهران در سال جاری ۴۶ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی نسبت به سال قبل اضافه شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌های استان تهران از ۶۹ پروژه که در حال ساخت و تحویل است، ۴۹ پروژه به مهر ۱۴۰۰ رسیده و تحویل آموزش و پرورش شده است که از این بین ۳۳ پروژه دولتی می‌باشد که پیشرفت فیزیکی آن‌ها متغیر است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تراکم دانش آموزی در استان تهران ۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: میانگین تراکم دانش‌آموزان در کشور ۲۴ نفر است، در استان یک برنامه ۵ ساله در نظر گرفته شده تا کیفیت بخشیِ نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به‌همراه هیات همراه در راستای سفرهای استانی به‌ منظور بررسی مشکلات جامعه فرهنگیان و مدارس و گفت‌وگو چهره به چهره با پرسنل اداره آموزش و پرورش قرچک به شهرستان قرچک سفر کرد.

هاشمی اظهار کرد: در راستای تسهیل، تسریع و تعامل عوامل ستادی تا مدرسه به‌منظور اجرای همه جانبه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای نخستین بار در کشور توسط معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران سامانه برنامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش شهرستان‌های استان طراحی و اجرا شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا