زنجان

خبر خوب| 40 درصد درخواست‌های طلاق بایگانی شد

محمدتقی فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های معاونت اجتماعی در قوه قضائیه  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خانواده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ با کمک اداره بهزیستی سامانه‌ای به نام سامانه تصمیم در راستای پیشگیری از طلاق راه‌اندازی کرده‌ایم، افزود: ما هیچ پرونده‌ای را در خصوص طلاق بصورت مستقیم در محاکم نمی‌پذیریم چرا که ابتدا باید زوج یا زوجه متقاضی طلاق درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند تا به وسیله آن از طریق مشاوران بهزیستی مشاوره انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت:  در صورت ثبت طلاق در سامانه اگر امکان سازش باشد به مشاوران ارجاع می‌شوند و به مدت 1 تا 5 جلسه مشاوره صورت می‌گیرد تا اگر منجر به سازش شد پرونده بایگانی می‌شود و در غیر اینصورت به محاکم ارجاع می‌شوند.
فتحی با اشاره به آمار سال قبل گفت: در سال گذشته نزدیک ۴۰ درصد درخواست‌ها در همین مرحله سامانه تصمیم بایگانی شد و مشخص شد که خیلی از تصمیم‌ها تحت تاثیر هیجانات فوری است که اگر فرصت فکر به زوجین داده شود حتما منجر به سازش می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های 6 ساعته پیش از ازداوج را با کمک علوم پزشکی در 4 رشته داریم از جمله احکام، حقوق و مسائل روانشناختی که در حال برگزاری است، افزود: بازخوردی که از کلاس‌ها گرفتیم، خیلی مثبت بود.
فتحی افزود: حکمیتی که در حوزه خانواده انتظار داریم و مورد نظر قرآن است، ما آن را نداریم و مناسفانه هیچ استفاده‌ای از حکمیت در محاکم انجام نشده و زوجین صرفا در راستای رعایت شکلی دادرسی اقدام به معرفی داور می‌کنند و در نهایت هم اصرار به طلاق دارند.
وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در بحث حکمیت و داوری افزود: ما انتظار داریم دفتر هر امام جمعه به یک کانون حکمیت و داروی تبدیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: انتظار ما این است که دوستان کمک کنند بحث حکمیت با مدیریت ائمه جمعه انجام شود تا بتوانیم توفیقی در بحث سازش داشته باشیم.

انتهای پیام/73005


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا