سمنان

ما توانستیم رکورد تزریق ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در کشور را ثبت کنیم

ما توانستیم رکورد تزریق ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در کشور را ثبت کنیم

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در سفر یکروزه به سمنان بعد از دیدار با خانواده شهید صحافی در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان سمنان همراه با آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 103 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان در تالار شهید مطهری گفت امروز پس از ۴۳ سال دشمنی دشمنان و معاندین با نظام‌ جمهوری اسلامی و بکارگیری انواع دسیسه ها و توطئه ها، مردم ما با هدایت مقام معظم رهبری استوار تر از همیشه ایستاده اند. در دوران کرونا که هوطنان ما از دست می رفتند، دشمنان دارو، امکانات و مواد غذایی را تحریم‌ کردند که در تاریخ این‌ ناجوانمردی های کسانیکه که ادعای حقوق بشر داشتند ثبت شد. تا شروع دولت سیزدهم تنها ۱۹ هزار نفر تعداد کل واکسیناسیون ما در بحث کرونا بود و یک واکسن از کواکس به ما داده نشد.با ورود شخص ریاست محترم جمهوری، ارتباط با سران کشور ها و تلاش سایر دست اندرکاران، در هفته اول و با دیپلماسی و سایر راه های ممکن، ۱۰ میلیون واکسن وارد شد.

وی ائامه داد ما توانستیم رکورد تزریق ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در کشور را ثبت کنیم.تا آذرماه سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۳۲ هزار مرگ و میر در بحث کرونا ثبت شد اما از این تاریخ تا به امروز تنها ۱۱ هزار مرگ و میر ثبت شده که بیش از ۶۰ درصد نیز متعلق به افرادی بود که واکسینه نشدند. بر اساس اعلام جهانی، ایران با توجه به شاخص ها جز ۶ کشور برتر در مقابله و کنترل کرونا است ۶‌ مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد و این توانایی وجود دارد تا هر واکسنی برای بیماری های مختلف با توان و دانش داخلی ساخته شود و در حال حاضر ۵۰ میلیون واکسن کرونا در کشور ذخیره شده است. مهار بیماری کرونا و واکسیناسیون کرونا در بحث رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار بود.

دکتر عین اللهی افزود در ایام هفته دولت در کشور ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در ۷۹ مرکز افتتاح و به بهره برداری می رسد که‌ عمدتا در مناطق محروم است.و طی یکسال گذشته بخش های آی سی یو اطفال نیز در کشور به دو برابر افزایش یافته است در دولت سیزدهم، ۳ دهک پایین جامعه با تخصیص اعتبار مجلس، بیمه رایگان دریافت کردند.

۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیماری های خاص بودجه اختصاص یافته و در صندوق بیماری های خاص کشور نیز به تصویب رسیده است که انشالله با این مهم شاهد کاهش دغدغه های این عزیزان باشیم.

وزیر بهداشت افزود بحث پیری جمعیت یکی از معضلات جدی کشور است که در این راستا قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شده و جلسات به صورت مستمر در حال برگزاری بوده و راهکارهای مختلف در دست بررسی و اجراست و نیازمند اقدام فرهنگی و جهادی است. شبکه درمانی ناباروری در کشور با تاسیس مراکز درمان ناباروری ایجاد شده و با مصوبه هیات دولت، ۹۰ درصد هزینه ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد و ۷۰ درصد هزینه ها نیز در بخش خصوصی را دولت متقبل می شود. با مصوبه هیات دولت، بیمه رایگان مادران تا ۲ سال تخصیص می یابد و فرزندان آنها نیز تا ۵ سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت و جمهوری اسلامی ایران امروز در بحث درمان در منطقه جایگاه برتر را دارد.

توجه به مناطق محروم و عدالت بهداشتی درمانی از اولویت ها و سرلوحه کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم است. ۲۰ درصد افزایش سهمیه دندانپزشکی و پزشکی برای بومیان منطقه انجام شده است. امروز در بحث اجرای هوشمند سازی و نسخه الکترونیک به مرز ۹۸ درصد رسیده ایم.

وی در پایان گفت روز گذشته ۵۷ آمبولانس و ۲۰ اتوبوس آمبولانس از ایران خودرو دیزل تحویل گرفته شد که انشالله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به استان سمنان اختصاص می یابد و از استاندار سمنان که به اعتراف اعضای دولت و شخص ریاست محترم جمهوری، استانداری فعال، جهادی و پرکار هستند و در سفرهای استانی و مصوبات، اقدام‌ جهادی داشتند، تقدیر و تشکر دارم.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا