سمنان

تبیین و ترویج وقف در حوزه ورزش نیاز ضروری جامعه امروزی است

تبیین و ترویج وقف در حوزه ورزش نیاز ضروری جامعه امروزی است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان امام جمعه شاهرود به فرهنگ وقف در حوزه‌های بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: تبیین و ترویج وقف در حوزه ورزش نیاز ضروری جامعه امروزی است.

حجت الاسلام عباس امینی روز سه‌شنبه هفته گذشته در دیدار با ورزشکاران، روسای هیأت‌های ورزشی و پیشکسوتان شاهرود به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، افزود: بخش زیادی از مشکلات مالی در حوزه ورزش از جمله تهیه مکان‌ها و تجهیزات ورزشی را می‌توان با تبیین وقف برای آحاد جامعه از جمله خیران برطرف کرد.

وی با بیان اینکه رسانه و روابط عمومی‌ها با ارائه گزارش موفقیت‌های ورزشی می‌توانند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ وقف ورزشی داشته باشند، ابراز داشت: بیان موفقیت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف ذهن خیران را برای وقف در این راستا آماده می‌کند.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه در اصل ورزش هیچ محدودیتی نیست، اظهار داشت: ورزشکاران باید از تجربیات دیگر کشورها در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کنند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه معنویت در ورزش از گذشته‌های دور در بین ورزشکاران ما وجود داشته است، تصریح کرد: این معنویت به ویژه در ورزش‌های ایرانی اسلامی از جمله ورزش زورخانه‌ای نمود بیشتری دارد.

وی به مدال آوری بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: بانوان طی بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کردند که با حجاب و عفاف هم می‌توان درجه‌های علمی، فنی و حرفه‌ای و ورزشی را کسب کرد.

حجت الاسلام امینی به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای برگزاری ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: ورزش قهرمانی نیز موجب غرور، انسجام و وحدت ملی می‌شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نباید ورزش همگانی مورد غفلت واقع شود، تصریح کرد: با توجه به تغذیه و سبک زندگی امروزی ورزش همگانی از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، ترویج فرهنگ ورزش همگانی در جامعه ضروری است.

وی به افتخارات ورزشکاران شاهرود در عرصه‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و ابراز داشت: باید ورزشکاران اصیل، دارای چهره ماندگار و همراه با مردم که شخصیت اجتماعی دارند برای نوجوانان و جوانان الگوسازی شوند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا