کرمان

سخنگوی سپاه پاسداران: هنر ملت ایران ایستادگی یک‌تنه در برابر ظالمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار رمضان شریف در همایش رزمندگان فرهنگی تبلیغی دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: اگر تاریخ کرمان و لشکر ۴۱ ثارالله را به دو مقطع قبل و بعد از شهادت حاج‌قاسم تقسیم‌بندی کنیم، امروز به برکت عظمت این شهید بزرگوار و خون جوشان او، در ترویج فرهنگ اهل‌بیت و عزت و افتخاری که بر امت اسلامی و کشور عزیزمان خلق کردند، کرمان را با نگاه جدیدی نگاه می‌کنند و احساس می‌کنند مردم و نخبگان و هنرمندان کرمان شباهتی با حاج‌قاسم در آنها وجود دارند که این کار ما را سخت کرده است.

وی عنوان کرد: ما در کشورمان حرم علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در مشهد و حرم حضرت معصومه (س) در قم و… داریم، صادقانه می‌گویم مزار حاج‌قاسم در آینده پرزوارترین خواهد بود و عظمتی که این پاسدار مهربان و ولایتمدار ما داشت و مکتبی که او عرضه کرد حتما کرمان شرایط ویژه‌تری پیدا خواهد کرد و ما وظیفه سنگین‌تری به‌ عهده داریم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رهبری در بیان شخصیت حاج‌قاسم چندین بار از لشکر ۴۱ ثارالله نام بردند و تجلیل کردند هرچند کارهای بسیار خوبی در زمینه معرفی این لشکر و شهدای آن شده و کارهای بزرگی صورت گرفته، اما مطمئن هستیم بستر کارهای دیگری هم هست که انجام شود.

وی گفت: یکی از موارد جهاد تبیین، بیان عملکرد درخشان لشکر ۴۱ ثارالله و کارکرد مردم کرمان در دوران دفاع مقدس است؛ این حوزه‌ها بسیار جای کار دارد.

وی تصریح کرد: رهبری در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب نسبت به جهاد تبلیغ تأکید کردند، دشمن با ابزار حرفه‌ای با کارشناسان تلاش می‌کند همه داشته‌ها و دستاوردهای ما را نادیده بگیرد و زیر سوال ببرد. دشمن تلاش می‌کند ما را از انقلاب پشیمان کند و وضعیت امروز ما را بحرانی جلوه دهد. با امپراطوری رسانه‌ای امید و آینده را از جامعه و نظام دینی ما و انقلاب ما بگیرد. اگر دیر بجنبیم و هوشمندان رفتار نکنیم جریان عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن فوق‌العاده حرفه‌ای و قدرتمند است و می‌تواند به‌سرعت روی افکار عمومی تأثیر بگذارد

وی با بیان اینکه روندی که ما در رشد جمعیت کشور داریم تا حدودی این بستر را برای دشمن فراهم کرده است، عنوان کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون نفر بود؛ امروز جمعیت کشور به ۸۵ میلیون رسیده است که ۵۰ میلیون نفر آنها دوران دفاع مقدس، انقلاب و تثبیت انقلاب را ندیده و آگاهی ندارد.

شریف با اشاره به اینکه ما نتوانسته‌ایم یک تصویر واقعی از دوران پهلوی و یک تصویر واقعی از عملکرد نظام با همه گرفتاری‌هایش به جامعه ارائه دهیم، اضافه کرد: قبل از انقلاب بیماران توسط پزشکان هندی و پاکستانی معاینه می‌شدند اما امروز بیماران از سایر کشورها به ایران می‌آیند و توریست‌درمانی داریم؛ این‌ها نشان‌دهنده پیشرفت نظام است.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: یکی از اثرات جهاد تبیین این است که نشان می‌دهد حتی زمانی که تقریباً چیزی نداشتیم و نظام نوپا بود چه خدمات ارزشمندی انجام شده است. باید به نسل جوانی که آن روزها را ندیده‌اند عملکردها را بگوییم تا دشمن نتواند با تصویرسازی وارنه همه چیز را برعکس جلوه دهد.

وی با اشاره به تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید که قهرمانان الگوساز کشورمان هستند، افزود: در همه استان‌های کشور قهرمانانی بسیار به یاد ماندنی و مؤثر داریم و وظیفه داریم که در جهاد تبیین آنها را به افکار عمومی و جامعه عرضه کنیم.

سردار شریف بیان داشت: شرایط امروز با اول انقلاب قابل مقایسه نیست، در حوزه نظامی و دفاعی و سایر حوزه‌ها کاملاً متفاوت شده است؛ البته یک جمعیت ۸۰ میلیونی مشکلات بیکاری، معیشت و … را دارد اما پایه‌های کشور محکم است و زیرساخت‌هایش در گام اول  مستحکم شده است و ما را روی یک سکوی پرتاب به سوی آینده بسیار روشن قرار داده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر گام دوم را محکم، اساسی و خردمندانه برداریم آن زمان دنیا می‌تواند در مورد کارآمدی تئوری ولایت فقیه و عملکرد نظام دینی قضاوت کند، ادامه داد: هنر ملت ایران است که یک‌تنه در برابر ظالمان بایستد و مقاومت کند و خم به ابرو نیاورد؛ لشکر ۴۱ ثارالله و کرمان نقش بارزی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و امیدواریم بتوانیم فرهنگ و مکتب حاج‌قاسم را به‌خوبی ارائه کنیم.

سخنگوی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: دشمن به‌دنبال جداسازی مردم از نظام دینی و رهبری و شقه‌شقه کردن کشور است. دشمنان غافل از آن هستند که شیعه با پرچم عاشورا شناخته می‌شود و امروز هم با همان پیام امام حسین (ع) در برابر ظالمان ایستاده است.

وی تصریح کرد: خون حاج‌قاسم یک انرژی و توان ویژه‌ای در امت اسلامی ایجاد کرد که صهیونیست‌ها با همه داد و فریادهایی که دارند، می‌دانند چه مصیبتی سرشان آمده است. رژیم صهیونیستی در ۷۰ سال گذشته هرگز در معرض تهدیدات امروز نبوده است و به لحاظ جمعیتی و مباحثی خاصی که در سرزمین‌های اشغالی دارد در آستانه فروپاشی است.

سردار شریف خاطرنشان کرد:  شهید سلیمانی یک اسطوره برای بشریت است و الگوسازی از این چهره نیاز جامعه بشری است و آثار و خاطرات این شهید باید ثبت، ضبط و منتشر شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا