اردبیل

روز بدون فوتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و خوشبختانه طی این مدت هیچ بیماری بر اثر این ابتلا به این ویروس فوت نکرده است.

وی افزود: همچنین طی همین مدت ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۱۲ نفر کاهش یافته که از این تعداد ۵۳ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۱۲۴ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های گرمی، نمین، کوثر، سرعین، بیله‌سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

تزریق بیش از ۹۳۵ هزار دُز واکسن

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها همچنان ضروری و لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۹۳۵ هزار و ۷۹۶ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۶۷۸ هزار و ۵۱۴ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۵۷ هزار و ۲۸۲ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا