زنجان

بروز 122 حادثه ناشی از کار در زنجان

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۲۲ حادثه ناشی از کار در استان رخ داده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان قانون بازرسی را ناظر در همه واحدهایی که به صورت کارگر و کارفرما فعالیت می‌کند، دانست و تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان زنجان به صورت مستمر تولید دارند که بازرسی می‌شوند و سایر بازرسی‌ها نیز بر اساس شروع فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی و … با توجه به فرآیند کارگر و کارفرمایی است.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۳ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از واحدهای کارگری و تولیدی توسط بازرسین کار استان انجام شده است.

انصاری افزود: طی همین دوره زمانی تعداد ۱۲۲ مورد حادثه ناشی از کار در استان زنجان به وقوع پیوست که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد ۱۸ درصد کاهش حادثه بوده‌ایم.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین آماری از تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری ارائه کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۷۵۱ نفر از کارگران مشمول در استان، بیمه بیکاری دریافت کردند.

وی افزود: سال گذشته در استان زنجان تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که پرونده این تعداد مورد بررسی و پالایش قرار گرفت.

انصاری با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۷۰۰ فعالیت در زنجان شناسایی شد، اظهار داشت: سال گذشته ۶ هزار و ۸۷۳ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به اشتغال بخش خدمات و گردشگری وارد کرد و در حال حاضر درصد زیادی از مشاغل در بخش گردشگری بیکار شدند که امیدواریم طی سال جاری با قطع زنجیره کرونا و واکسیناسیون عمومی، اشتغال در بخش خدمات و گردشگری افزایش یابد.

انتهای پیام/73005


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا