زنجان

200 خانواده یتیم مسکن‌دار می‌شوند

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با ارائه خدمات اثرگذار در حوزه توانمندسازی در قالب مسکن، اشتغال و فرهنگی به عنوان ارکان توانمند ساز زمینه استقلال اقتصادی جامعه هدف در یک بازه زمانی مشخص فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از شاخص‌های مهم اثرگذار در حوزه توانمندسازی مددجویان، خدمات مسکن به خانواده‌های مشمول دریافت این خدمت است، گفت: با همین نگاه ۳ هزار و ۶۴۷ خدمت در بخش مسکن با سرمایه‌گذاری قریب به ۲۵ میلیارد تومان در سال گذشته به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده است تا حداقل ۲۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری در قالب تفاهم‌نامه با سپاه استان و شرکت گلرنگ تهیه و تحویل خانواده‌های ایتام و نیازمند استان شود.

صفری به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های مددجو که با راهبرد توانمندسازی فکری و زمینه‌سازی برای توانمندسازی اقتصادی این افراد عرضه می‌شود اشاره کرد و گفت: این نهاد از ۶ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز نیازمند خود در قالب خدمات فرهنگی، آموزشی و توانمندسازی فکری حمایت می‌کند و از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از یک هزار و ۷۳۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان مستعد فاقد لوازم آموزش غیرحضوری تهیه و اهداء کرده است.

وی به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در راستای تحکیم بنیان نهاد خانواده و تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین مددجویان عزیز اشاره کرد و افزود: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان زنجان طرح ۳۱۳ به نیت یاران امام زمان (ع) برای خانواده‌های ساکن در  روستا با استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در روستاها به عنوان مبلغان دینی اجرا می‌شود که در این طرح علاوه تقویت و ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها مسائل و مشکلات معیشتی، تحصیلی، فرهنگی و اشتغال خانواده‌های مددجو احصا و به بخش‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

صفری با تاکید بر برون‌سپاری و سپردن کارها به دست مردم در قالب مراکز نیکوکاری گفت: در حال حاضر ۱۴۸ مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم با افزایش این مراکز به ۱۷۳ مرکز تا پایان سال وبرون سپاری بخشی از کارهای امداد به این مراکز  از ظرفیت خیران و نیکوکاران مساجد، محلات، بازاریان، اصناف و ادارات در راستای حل مشکل نیازمندان به دست مردم استفاده بهیه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اساس کار کمیته امداد بسط و توسعه فعالیت‌های نیکوکارانه و خیرخواهانه است تا همه افراد نیازمند بتوانند از کمک‌های خیران و نیکوکاران بهره‌مند شوند، افزود: در این راستا پنل موسسات خیریه توسط این نهاد تهیه و در دست اجراست تا با نصب این پنل در موسسات خیریه، همه نیازمندان با عدالت از خدمات موسسات و کمیته امداد بهره‌مند شده و ضمن رعایت عدالت از موازی کاری و هم‌پوشانی نیز جلوگیری شود.

وی گفت: به همت حامیان، خیران، نیکوکاران و آحاد مردم متدین و ولایی استان در حال حاضر میانگین سرانه پرداختی به ایتام استان از محل کمک حامیان به ۱۱ میلیون ریال و میانگین سرانه پرداختی به فرزندان محسنین نیز به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال افزایش یافته است و در حال حاضر هیچ کودک یتیم و فرزند محسنین بدون حامی در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا