اردبیل

نخستین هنرواره ملی «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ظهر امروز آیین اختتامیه نخستین هنرواره ملی «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل و جمعی از مؤذنان در سال فدک برگزار شد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم  با بیان این‌که دنیای معنویت مرز ندارد، اظهار کرد: مرزهای جغرافیایی نتیجه تعریف و تقسیم‌بندی انسان‌ها بوده اما معنویت به نوعی تنها کشور و سرزمینی است که هیچ مرز و تقسیم‌بندی برای آن وجود ندارد و می‌تواند در سرتاسر دنیا تعریف شود.

وی افزود: جای خالی این هنرواره در اردبیل به‌عنوان دارالارشاد و سرزمینی که با صدای نورانی اذان مؤذن‌زاده‌ها متبرک است، بسیار خالی بود که اولین دوره از این آیین به‌صورت ملی برگزار شد که امیدواریم در سال‌های آتی به‌صورت بین‌المللی و با حضور مؤذنانی از سراسر دنیا در این استان دارالارشاد برگزار شود.

اذان ندای تولی و تبری است

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به این‌که پرچم‌داران عرصه اذان حیات معنویت را در زندگی ما جاری می‌کنند، گفت: اذان ایرانی و اردبیل که بزرگترین سهم را در این مقوله دارد، شعائر دینی است که نزد خداوند قداست خاص خود را دارد و احیا شعائر دینی از ضرورت‌ها است.

وی ادامه داد: اذان پرچم دین است و در تعریف اذان باید گفت یعنی ندای آزادی و استقلال و صدای اسلام و صدای تولی و تبری و هیچ کلمه و صدایی در عالم اسلام مثل اذان ندای تولی و تبری نیست و در دین ما مؤذن عظمت و ارزش والایی دارد.

اذان مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که اذان وجود دارد، حیات و قدرت نیز وجود دارد و اذان ندای مقابله و مبارزه با اسکتبار و مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و ندای توحید است.

فیاضی بیان کرد: در جوامعی که اذان در آن جاری است، سربلندی در آن حاکم بوده و سلطه در آن جایی ندارد و انقلاب و شهدای ما، انقلاب و شهدای در راه نماز هستند.

گفتنی است؛ در پایان این آیین از مؤذنان منتخب و نفرات برگزیده این هنرواره با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا