اردبیل

اجرای طرح واکسیناسیون فعال در استان اردبیل/ مردم نگران عوارض واکسن‌ها نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه قرارگاه استانی شهید سلیمانی در مقابله با کرونا اظهار کرد: طرح واکسیناسیون فعال با به‌کارگیری از همه ظرفیت‌ها در راستای صیانت از جان مردم و شتاب در تزریق واکسن برای همه اقشار، در سطح استان اردبیل اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در طرح واکسیناسیون فعال الزام و ضرورت برای افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند وجود دارد که اکیپ‌های واکسیناسیون با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها به‌صورت محله‌محور، قشرمحور و خانه‌به‌خانه طرح را اجرا خواهند کرد تا قبل از آغاز موج ششم بیماری، ایمن‌سازی عمومی در استان انجام شود.

اهمیت استفاده از ظرفیت آموزش‌‌وپرورش و دانشگاه‌ها برای واکسیناسیون

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید باید از ظرفیت آموزش‌‌وپرورش و دانشگاه‌های استان برای واکسینه کردن دانش‌آموزان و دانشگاهیان با شتاب بیشتری استفاده کنیم که در این راستا توصیه‌های معلمان و اساتید نیز به دانش‌آموزان و دانشجویان به انجام واکسیناسیون موثر است.

عاملی بیان کرد: آموزش‌وپرورش استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج و با اطلاع‌رسانی و فراخوان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را ملزم به واکسینه شدن کنند چرا که در شرایط حاکم شیوع جهش جدید ویروس بیشتر جوانان و افراد پایین ۲۰ سال را درگیر می‌کند.

می‌توان دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را تا آخر مهر واکسینه کرد

وی با بیان این‌که می‌توان دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را تا پایان مهرماه واکسینه کرد، گفت: ارائه آمارها باید همراه با تحلیل باشد تا نقشه راه برای آینده در پیشگیری و کنترل ترسیم شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تردید مردم نسبت به واکسیناسیون با فرهنگ‌سازی منطقی برطرف می‌شود که در این راستا در کنار کمیته آموزش، کمیته فرهنگی نیز با تولید محتوا جهت اقناع‌سازی افکار عمومی می‌تواند به ترغیب مردم نسبت به دریافت واکسن کمک نماید.

مردم نگران عوارض واکسن‌ها نباشند

عاملی اظهار کرد: با الگوبرداری از استان‌های موفق در تولید محتوای مناسب و برجسته‌سازی اقدامات قابل توجه، می‌توان نگرانی مردم را کاهش داد و در جهت تزریق روزانه ۳۰ هزار ذُز واکسن اقدام کرد.

وی با بیان این‌که مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی از بابت عوارض واکسن‌ها داشته باشند و مثل همیشه به کادر درمان و اکیپ‌های تزریق اعتماد کنند، افزود: تاکنون ۶۷ درصد از مردم استان اردبیل واکسن دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که باید این میزان تا ۲۰ روز آینده به ۸۵ درصد افزایش یابد و با برنامه‌ریزی‌های لازم دُز دوم را نیز دریافت کنند.

استاندار اردبیل با تقدیر از کادر درمان، عوامل بسیج و سپاه و دستگاه‌های عضو ستاد کرونا گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها با جدیت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا