اجتماعی

باغ‌وحش‌های کشور ممیزی و رتبه‌بندی می‌شوند

باغ‌وحش‌های کشور ممیزی و رتبه‌بندی می‌شوند

رضا فرجی در بازدید از دهکده طبیعت باراجین قزوین، افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در دهکده طبیعت قزوین ایجاد شده ولی باید مدیران این مجموعه، ضوابط و دستورالعمل های محیط زیستی ناظر بر فعالیت باغ وحش ها را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.

در ادامه این بازدید، زیرساخت های دهکده طبیعت باراجین قزوین، طرح های در دست اجرا، وضعیت نگهداری و مراقبت از گونه های جانوری وحشی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و مسائل و مشکلات مجموعه باغ وحش باراجین از نزدیک بررسی شد.

در این بازدید، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، مهران شنتیائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و تعدادی از مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز حضور داشتند.

دهکده طبیعت قزوین واقع در هشت کیلومتری شمال این شهر که با هدف توسعه گردشگری و ایجاد یک سایت آموزشی و تحقیقاتی در زمینه حیات وحش از سوی شهرداری قزوین راه اندازی شده، یکی از زیست بوم های نمونه کشور به شمار می رود و در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد ایران معرفی شده بود و از تفرجگاه های مهم کشور محسوب می شود.

در هفته های اخیر تلف شدن یک توله شیر در اثر حمله شیری دیگر و همچنین تلف شدن یک گوزن در دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین خبرساز شده که برخی رسانه ها مداخلات غیرکارشناسی در امور دهکده طبیعت و تحولات مدیریتی را از جمله دلایل بروز این اتفاقات دانسته و در ادامه دوستداران حیات وحش نیز نسبت به تکرار این حوادث ابراز نگرانی کردند.

در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ نوع از ۷۸ گونه جانوری وحشی از پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان و ماهی ها در این مجموعه نگهداری می شوند.

بیشتر بخوانید:

تولد یک توله شیر سفید در باغ وحش دزفول

«ماوی» تلف شد

47231

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا