اردبیل

طرح جامع مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به‌روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال الدین میر جعفریان شامگاه امروز در بازدید از مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، اظهار کرد: با به‌روز‌رسانی طرح جامع این مجموعه، هرگونه موانع و نقطه نظرات مدیریت شهری به‌صورت فرابخشی لحاظ می‌شود و باید در فرجه زمانی مشخص این طرح به‌روزرسانی و عملیاتی شود.

وی الگوبرداری از طرح‌های مشابه در سایر نقاط کشور را در بهره‌برداری بهتر از محدوده بقعه شیخ صفی الدین مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با یک کار کارشناسی موضوع‌های مدیریت شهری، ترافیکی و طرح جامع را با همدیگر تطبیق داده و برای کاهش ترافیک مرکز شهر برنامه مدون و طولانی مدت ارائه دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، ماندگاری بیشتر گردشگر در شهر را مصداق بارز رونق اقتصاد گردشگری بر شمرد و بیان کرد: با وجود مواهب الهی در استان اردبیل سایر بخش‌ها در سایه توسعه گردشگری و سایت‌های تاریخی رونق می‌گیرد و ماندگاری بیشتر مسافر سبب تولید ثروت بیشتر خواهد بود.

وی ایجاد تنوع تفریحی و خدمات‌رسانی سنتی با حفظ رعایت اصول معماری تاریخی و اسلامی را ضروری بر شمرد و تصریح کرد: ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند مجموعه شیخ صفی الدین را به یک محور توسعه اقتصادی تبدیل کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: هماهنگی‌های لازم باید بین دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد تا طرح جامع شیخ صفی الدین به نحو مطلوب اجرا شود.

میرجعفریان گفت: اطراف مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نباید محل تردد خودرو باشد بلکه بازگشایی‌ها به‌صورت پیاده‌راه طراحی شود و محل ورود و خروجی‌ برای ماندگاری مسافران از جذابیت بالایی برخوردار بوده و به‌صورت رواق ایجاد شود.

انتهای پیام/3463/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا