اردبیل

بستری ۲۳ بیمار جدید طی شبانه‌روز گذشته/ روز بدون فوتی کرونایی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان در مجموع به ۱۶۸ نفر رسید و خوشبختانه طی این مدت فوتی ثبت نشده است.

وی افزود: همچنین ۶۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز به‌صورت سرپایی تحت نظر قرار دارند و خوشبختانه ۳۱ بیمار کرونایی با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون ۴۵ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند.

حبیب‌زاده به تزریق یک‌میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۱۳ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۸۷۹ هزار و ۴۳۳ دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۰۳ هزار و ۸۴۹ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

تزریق بیش از ۱۱ هزار دُز واکسن در مرحله سوم

وی اذعان داشت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۳۱ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: تنها راه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است که از هم‌استانی‌های عزیز خواستاریم به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، بیله سوار، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستانهای گرمی، نمین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا