ایلام

پیش بینی تولید روزانه بیش از 300 هزار بشکه نفت خام در ایلام

محمد نوذری استاندار ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری recive در ایلام اظهارکرد: اختصاص ۴/۵ میلیارد دلار به اجرای طرح‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان در سفر اخیر رئیس جمهوری علاوه بر اینکه توسعه استان و برون رفت از محرومیت را نشانه می‌رود نیک نگاهی به رفع مشکل بیکاری در استان نیز دارد.

وی افزود: بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان وزارت نفت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی استان سرمایه گذاری می‌کند.

استاندار ایلام گفت: استان ایلام از بعد منابع نفتی در رتبه سوم گازی و گاز در رتبه دوم  کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت و بیش از ۶ میلیون متر مکعب گاز در این استان تولید می‌شود که امیدواریم با توسعه میدان‌های نفتی، تولید روزانه نفت خام در استان حدود ۱۱۰ هزار بشکه افزایش یابد و به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

نوذری ادامه داد: یکی از مصوبات و وعده‌های مهم در سفر رئیس جمهور به استان بهره برداری و توسعه میادین مهم نفتی استان بود که در این راستا میدان نفتی چنگوله با توجه به اینکه یک میدان مشترک با کشور عراق است از اهمیت خاصی برای استان و کشور برخوردار است.

وی در ادامه از صادر شدن مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله خبر داد و تصریح‌کرد: پس از پیگیری‌های فراوان طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت‌خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه‌گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

انتهای پیام/ 970877


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا