ایلام

افزایش 15 درصدی ذخیره خون بندناف در ایلام

به گزارش خبرگزاری recive از ایلام، ظهر امروز معصومه بلوچی مدیر بانک خون بندناف استان ایلام ضمن حضور در دفتر خبرگزاری recive ایلام اظهارکرد: ذخیره خون بندناف ایلام در ۶ ماه اول سال جاری علی‌رغم وضعیت اقتصادی نامناسب جامعه، ۱۵ درصد افزایش رشد داشته و این نشان از اهمیت مضاعف خانواده‌ها به سلامتی خود است.

وی افزود: خون بندناف غنی از سلول‌های بنیادی است که در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مثل سرطان‌های خون، تالاسمی، کم خونی‌های مادر زادی، اوتیسم، فلج مغزی و به طور کلی بیماری‌هایی که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر بانک خون بندناف استان ایلام گفت: هزینه ثبت نام ۵ میلیون و ۳۰۰هزار تومان هست که نحوه پرداخت مختلفی دارد و خونواده‌ها  با تماس با دفتر نمایندگی می‌توانند از آن مطلع شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام هم به صورت حضوری به آدرس میدان ۲۲ بهمن بلوار سیدالشهدا کوچه کاج ساختمان پزشکان آریا مرکز یاس (۰۸۴۳۳۶۳۰۹۰ و ۰۹۳۰۱۳۵۷۶۳۷) و هم به صورت الکترونیکی با مراجعه به سایت Www.rsct.ir شرکت امکان پذیر هست. 

بلوچی افزود: خون بندناف به مدت ۲۸ سال قابل نگهداری هست و در تانک‌های حاوی نیتروژن مایع در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد در رویان تهران نگهداری می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۳۴ هفته بارداری اقدام‌ها شروع می‌شود و در ابتدا با پر کردن پرسش نامه پزشکی و نبود هیچ گونه مشکلی قرارداد بسته می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا