خراسان رضوی

تشکیل کارگروه ویژه بررسی دلایل ترک تحصیل در خراسان رضوی/ در بازگشایی مدارس تابع تصمیمات کشوری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزاری شد، با اشاره به معضل جدی ترک تحصیل نیز در قالب پیشنهادی اظهار کرد: کارگروهی در استان تشکیل و بررسی‌های منطقه‌ای برای این منظور انجام و دلایل متنوع و مختص هر منطقه بررسی شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید موضوع ترک تحصیل بر اساس داده‌های آماری روشن موردبررسی و تحلیل قرار گیرد و در هر شهرستان به‌صورت جداگانه اقدام به ارائه راهکار و برنامه شود.
وی بابیان اینکه کرونا یک واقعیت است که بعد از حدود ۲ سال باید در جامعه ما مدیریت شود و باید فرابگیریم با آن زندگی کنیم ، ابراز کرد: باید بر اساس این واقعیت بخش‌ها و عرصه‌های مختلف اعم از بازار، آموزش و غیره را مدیریت کنیم و در این راستا نمی‌توانیم مطلقاً محدود و یا رها کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید پیش‌بینی و برآورد دقیقی از وضع موجود داشته باشیم و بر آن اساس پیشگیری کنیم که مسئولیت بر عهده مسؤولان علوم پزشکی است، بیان کرد: باید مسؤولان آموزش‌وپرورش و مدارس شاخص‌های مشترک را در ارتباط دانش آموزان و محیط‌های مدرسه داشته باشند و در این راستا نیز باید در موضوع مدرسه، کلاس و دانش آموزان از مواجهه انفعالی خارج و با پیش‌بینی و تحلیل به اقدامات پیشگیرانه برسیم.

نظری با تأکید بر اینکه در خصوص تصمیماتی که بنا به شرایط قرار است گرفته شود، تابع تصمیمات کشوری هستیم و درجایی که خلأ وجود دارد ما تصمیم‌گیری می‌کنیم، ادامه داد: در مناطق استان که وضعیت نارنجی و قرمز است خودبه‌خود همه مدارس و کلاس‌ها تعطیل می‌شود .

وی  اذعان کرد: طبق برنامه فعلی مدارس متوسطه اول در آذرماه بازگشایی می‌شود و در خصوص مدارس متوسطه دوم و بازگشایی آن در شرایط کنونی از ابلاغ وزارت آموزش‌وپرورش برای بازگشایی تبعیت می‌کنیم اما تأکیدداریم که حتماً پروتکل‌های ابلاغی مربوطه را به بهترین شکل اجرا کنند.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه باید ارتباط‌گیری با والدین دانش آموزان و خانواده‌ها از سوی مدیران مدرسه انجام و با این رابطه و پیوند از وضعیت سلامت خانواده و شمار اعضای واکسن زده فراهم می‌شود، تصریح کرد:  تأمین سلامت دانش آموزان در شرایط کنونی بر عهده مدیر مدرسه و تمامی اولیای مدرسه است.

وی با تأکید بر ضرورت واکسینه شدن معلمان به دلیل جنبه اجتماعی و سلامت جامعه و دانش آموزان یادآور شد: علاوه بر این لازم است دستورالعمل‌های لازم اجرایی برای بازگشایی مدارس به شکل کوتاه و مؤثر تهیه شود، بنابراین حضور دانش آموزان در کلاس درس موضوعی ضروری به دلیل کاهش تبعات دوری از مدرسه است که باید با برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه قوی همراه باشد.

 انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا