اردبیل

واکسیناسیون ۵۰۰۰ رأس دام توسط گروه‌های جهادی در پارس‌آباد

حسن نوری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پارس‌آباد اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰۰ رأس دام سبک و سنگین برای جلوگیری از بیماری در فصل پاییز واکسینه شد‌ه‌اند که هدف از این اقدام، پیشگیری از رخداد بیماری و کاهش خسارت‌ها، تلفات و ضایعات دامی است.

وی افزود: واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در شهرستان پارس‌آباد به‌صورت رایگان توسط اکیپ‌های بسیج سازندگی سپاه و اداره دامپزشکی از ابتدای مهرماه شروع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه پارس‌آباد ادامه داد: برای پیشگیری از انواع بیماری‌های دام باید انواع واکسن‌های دام از قبیل واکسن‌های آبله بزی، آگالاسی، شاربن، تب برفکی، قانقاریا، تب مالت، آنتروتوکسمی به‌موقع تزریق شود که این واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری‌ها حیاتی و ضروری است.

نقش مهم واکسیناسیون دام‌ها در اقتصاد دامداران

نوری بیان کرد: بیماری‌های دامی به شدت بر اقتصاد دامداران تأثیرگذار بوده و باعث کاهش و افت تولید و همچنین تلفات در بین گله‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون منجر به افزایش سطح ایمنی دام‌های منطقه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی در جمعیت دامی خواهد شد که علاوه بر حفظ سرمایه دامی به‌عنوان یک سرمایه ملی، از انتشار بیماری‌های احتمالی در حیات وحش نیز جلوگیری خواهد کرد. 

فرمانده سپاه ناحیه پارس‌آباد گفت: رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی و اصول امنیت زیستی از سوی دامداران در کنار انجام واکسیناسیون موجب کنترل بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خواهد بود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا