زنجان

طبق تجربه، نمی‌توان و نباید به دشمن اعتماد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان به مناسبت‌های پیش رو از جمله هفته وحدت اشاره و اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول توسط رهبری کبیر انقلاب اسلامی به عنوان هفته وحدت در جهان اسلام نام‌گذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دشمنان ایران آشکارا برای پاک کردن ایران از نقشه جغرافیایی اعلام موضع کرده‌اند، افزود: باید بصیرت لازم را برای دشمن‌شناسی داشت و راه‌کارهایی برای پیشگیری از بروز اختلاف پیدا کرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ انقلاب و تلاش برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: تجربه سال‌های بعد از انقلاب نشان می‌دهد که نمی‌توان و نباید به دشمن اعتماد کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن کنونی در مقایسه با گذشته تفاوتی نکرده است و همچنان دست به توطئه می‌زند، گفت: تنها راه مقابله با توطئه‌های گوناگون دشمنان، اتحاد، همبستگی و  تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه عدم تمایل جوانان به ازدواج دلایل مختلفی دارد، تصریح کرد: تشریفات، چشم و هم‌چشمی، یکی از عوامل مهم در بازدارندگی محسوب می‌شود، درحالیکه ازدواج دو نفر علاوه بر پیوندهای فکری، مشترکات، باورها، اخلاق، ایمان و هم‌سطح بودن اندیشه و خانواده و تا حدودی اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان بر نقش خانواده در ترغیب جوانان به امر مهم ازدواج تاکید کرد و گفت: ساده گرفتن امور مربوط به ازدواج گامی مهم در تحقق این مهم برای جوانان به شمار می‌رود.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات آنان خاطرنشان کرد: رهبری نیز به همین مناسبت در تجلیل از نیروی انتظامی فرمودند که یکی از ارکان استوار امنیت کشور بوده و در دل مردم جای دارند و تاکید کردند که نیروی انتظامی یک نهاد انقلابی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/73004/ق


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا