فرهنگ و هنر

معرفی داوران دوره بیست و یکم جایزه «شهید غنی‌پور»

محمد ناصری دبیر جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره دوره بیست و یکم این جایزه اظهار داشت: بررسی آثار در دوره بیست و یکم آغاز و آثار احصا شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه داوری برخی گروه‌ها جلوتر است و پیشرفت خوبی داشته اعلام کرد: برخی گروه‌ها همچون «کودک» ممکن است نتایجش تا آبان اعلام شود چرا که جلوتر از سایر گروه‌هاست.

ناصری در ادامه این گفتگو به اسامی داوران دوره بیست و یکم اشاره کرد و با تفکیک هر بخش گفت: به دلیل ویروس منحوس کرونا متاسفانه آقای «بیژن قفقازی‌زاده» که در دوره پیش (نوزده و بیستم) هم جزء داوران جایزه بودند را از دست دادیم از این رو ترکسیب داوران در دوره بیست و یکم عبارتند از:

بخش کودک: ناصر نادری، محمدحسین حسینی و علی‌اصغر جعفریان

بخش نوجوان: حبیب یوسف زاده، خسرو بابا خانی و محمد علی قربانی

و بخش بزرگسال: ابراهیم زاهدی مطلق، مصطفی خرامان و گلعلی بابایی آثار را بررسی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، جایزه ادبی حبیب غنی‌پور، یکی از آثار ماندگار زنده‌یاد امیرحسین فردی، پدر داستان انقلاب است که به منظور اعتلای ادبیات داستانی کشور از سوی شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) از سال ۱۳۷۶ همه ساله برگزار می‌شود. جلسات قصه نویسی شورای نویسندگان مسجد از سال ۱۳۵۸، در روزهای دوشنبه هر هفته، زیر نظر زنده یاد امیرحسین فردی برگزار می شده است. 

اعضای این شورا متشکل از نویسندگان و منتقدان ادبی شناخته شده معاصر هستند. شهید حبیب غنی‌پور که دهم اسفند ۱۳۶۵ شهید شد، یکی از نویسندگان و فعالان فرهنگی در مسجد حضرت جوادالائمه (ع) بوده است. این جشنواره در بخش‌های مختلفی از جمله رمان بزرگسال، رمان کودک، رمان نوجوان و رمان آزاد در میان کتاب‌های منتشر شده در سال جاری برگزار می‌شود.

سال گذشته دوره نوزدهم و بیستم با هم به شکل مجازی برگزار شد چرا که کرونا و شیوع این ویروس موجب شده بود یکسال این جایزه برگزار نشود و سال ۹۹ دو دوره در یک شب برپا و برترین‌ها معرفی شوند.

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا