اردبیل

تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در اردبیل/ اهمیت تزریق دُز دوم واکسن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، برای دومین روز متوالی و همزمان با افزایش میزان واکسیناسیون و کاهش موارد بستری بیماری کرونا، شمار فوت روزانه ناشی از این بیماری در استان اردبیل به صفر رسید.

بنا بر آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته ۲۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و مورد فوتی ناشی از این بیماری وجود نداشت.

کاهش شمار بیماران بستری به ۱۸۰ نفر

طی همین مدت خوشبختانه تعداد بهبودیافتگان از بستری‌شدگان بیشتر بود و ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۸۰ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۱۳ موردی داشته و از این تعداد ۵۱ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۱۰۹ بیمار نیز تحت نظر هستند.

اهمیت تزریق دُز دوم واکسن

با تزریق ۲۶ هزار و ۱۳۵ دُز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته، تاکنون یک میلیون و ۷۶ هزار و ۵۲۱ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۷۵۶ هزار و ۱۸ دُز مربوط به نوبت اول و ۳۲۰ هزار و ۵۰۳ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

با توجه به این‌که تزریق فقط یک دُز واکسن کرونا در بدن ایمنی ایجاد نمی‌کند، لازم است تمام افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند در زمان تعیین‌شده برای تزریق واکسن مراجعه نمایند.

هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر، نمین و گرمی در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان‌های کوثر، سرعین، بیله‌سوار و اصلاندوز در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا