تهران

بهره برداری از بندر خشک آپرین در انتظار استقرار گمرک

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، علی کاظمی منش مدیرکل راه آهن تهران عصر امروز در جلسه دیدار با فرماندار اسلامشهر اظهار کرد: بهره برداری از پایانه بندر خشک آپرین در شهرستان اسلامشهر در انتظار استقرار گمرک جمهوری اسلامی در این منطقه است.

کاظمی منش افزود: در راستای ایجاد و راه اندازی بندر خشک آپرین زیرساخت‌ها و بسترهای لازم از قبیل فنس‌کشی محدوده، نصب دوربین‌های کنترلی و نظارتی، تامین روشنایی منطقه، احداث و تجهیز قسمت اداری برای استقرا کارکنان، تهیه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز تامین و تجهیز شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت راه اندازی و بهره برداری بندر خشک آپرین بیان کرد: با راه اندازی این بندر خشک برای بیش از ۵ هزار نفر از جوانان منطقه اشتغالزایی می‌شود و با توجه به موقعیت مکانی این بندر علاوه بر تسهیل در حمل و نقل کالا، شاهد کاهش هزینه‌های بسیار در زمینه جابجایی کالا خواهیم بود.

مدیرکل راه‌آهن تهران گفت: در طی یک سال گذشته علیرغم کمبود و محدودیت اعتبارات، بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال صرف ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت استقرار گمرک در بندر آپرین کرده ایم ولی تاکنون گمرک در این محل مستقر نشده است.

کاظمی منش با تاکید بر ضرورت و اهمیت راه‌اندازی بندر خشک آپرین برای استان تهران خاطرنشان کرد: ما آمادگی لازم را داریم تا در صورت استقرار گمرک حداکثر در دهه فجر امسال بندر خشک آپرین را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهیم و در صورت عدم استقرار گمرک باید مسئولین استانی و ملی در جهت متقاعد کردن مسئولین گمرک جمهوری اسلامی به یاری راه‌آهن بیایند. 

عدم راه‌اندازی بندر خشک ظلم به مردم اسلامشهر است 

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر هم در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری مدیران راه آهن با مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر، اظهار کرد: اسلامشهر ظرفیت و پتانسیل بزرگی دارد تا با استفاده از امکانات راه‌آهن و ایجاد بندر خشک به یک پایانه بزرگ و مهم برای حمل و نقل کالا در استان تهران تبدیل شود.

حبیبی افزود: وجود راه‌آهن زمانی یک تهدید برای شهرستان اسلامشهر بود و امروز به یک فرصت برای بهبود و پیشرفت منطقه تبدیل شده و باید از این فرصت به وجود آمده در جهت رونق اقتصادی و اشتغال زایی در منطقه کمال بهره و استفاده را برد.

وی با اشاره به اینکه عدم راه‌اندازی بندرآپرین در اسلامشهر ظلم مضاعفی به مردم این منطقه به ویژه جوانان است، بیان کرد: با توجه به وجود جوانان مستعد و دارای پتانسیل ویژه و بالقوه در این شهرستان و دسترسی آسان به دو فرودگاه و آزادراه‌ها و شریان‌های حیاتی تهران- قم و تهران- ساوه و همجواری با کلانشهر پایتخت، راه اندازی بندر خشک می‌تواند یک تحول عظیم در سطح استان تهران ایجاد کند.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا مسئولین گمرک جمهوری اسلامی با همکاری و همراهی مدیران راه آهن موانع و مشکلات پیش روی راه اندازی بندر خشک آپرین را برطرف کنند و در این راستا آمادگی لازم برای استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای اجرای بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و به منظور تبادل اطلاعات الکترونیکی گمرکی در اسناد حمل و نقل ریلی و تسهیل ترخیص کالا در مبادی ریلی کشور، تفاهم‌نامه همکاری‌های  گمرکی بین راه آهن و گمرک در بندر آپرین درفروردین ماه ۱۳۹۹ به امضای سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن و مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران رسید و قرار است در این بندر خشک که با بیش از ۷۰۰ هکتارزمین در ۲۰کیلومتری کلانشهر تهران و در منطقه اسلامشهر به بهره‌برداری برسد تا علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف سوخت، آلودگی هوا و پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی و ترافیک جاده ای در اطراف تهران، برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم به وجود آید.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا