همدان

بهسازی فاز اول ۷۷۶ روستا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حسن ظفری در آیین بهره‌برداری از فاز اول طرح بهسازی روستای درانه نهاوند اظهار کرد: از مجموع ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا کنون عملیات اجرایی فاز یک بهسازی در ۷۷۶ روستا انجام شده که بر این اساس شاخص بهسازی استان ۸۴ درصد است.

وی افزود: در شهرستان نهاوند از مجموع ۱۴۹ روستای دارای طرح هادی تا کنون در ۱۲۷ روستا کار فاز اول بهسازی انجام شده و عملکرد خوبی در این رابطه وجود داشته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همدان با بیان اینکه در سالهای گذشته وضعیت بهسازی روستایی در نهاوند تا حدودی عقب مانده بود گفت: طی چهار سال گذشته با پیگیری بنیاد مسکن نهاوند شاخص بهسازی روستایی این شهرستان جهش خوبی داشته و در آینده اختلاف به صفر خواهد رسید. 

وی افزود:  البته شهرستان نهاوند در بخش مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی نه تنها در استان بلکه در سطح کشور از شهرستان‌های پیشرو است به گونه‌ای که با ۸۰ درصد مقاوم‌سازی از میانگین کشوری با ۵۰ درصد پیشرفته‌تر بوده است.

وی از افزایش سه و نیم برابری اعتبارات عمران روستایی به نهاوند در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبار هزینه شده در نهاوند ۷ میلیارد تومان با ۶۵ پروژه  بوده که این رقم امسال به بیش از ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته که ۵۰ درصد آن نیز تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: به منظور  آسفالت معابر طرح بهسازی روستایی نهاوند امسال تخصیص قیر به ارزش حدودا هشت میلیارد تومان به طور صد درصد اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا