اردبیل

تحلیف اعضای هیأت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم تحلیف اعضای هیأت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه‌های علمیه استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسؤولان استانی در محل دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: دستیابی به موفقیت بدون تفکرات بسیجی و حرکت جهادگونه، میسر نمی‌شود و از این رو باید روحیه بسیجی و جهادی در بخش‌های مختلف جامعه جاری باشد.

وی افزود: روحیه و تفکر بسیجی در دوران هشت سال دفاع مقدس، سبب پیروزی رزمندگان اسلام شد؛ هم اکنون نیز که با جنگ نرم دشمن مواجه هستیم و باید با نگرش بسیجی به مقابله با آن بپردازیم که به همین دلیل این تفکر بسیجی باید در بین مردم به ویژه جوانان نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های اعضای هیأت منصفه مطبوعات در ادوار گذشته، بیان کرد: طبق قانون هر ۲ سال یکبار اعضای هیأت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعات تعیین می‌شود که خوشبختانه در این دور، اعضای هیأت منصفه از وزن سیاسی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

وی گفت: خوشبختانه در طول دو سال گذشته هیچ پرونده دادرسی به هیأت منصفه ارسال نشده که این نشان‌دهنده آشنایی اصحاب رسانه با قوانین و حقوق مطبوعات و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

گفتنی است، در این مراسم آقایان علی نورعلیپور به عنوان عضو و دبیر و سخنگوی هیأت ، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، نادر پرستار، شهرام محمدی، غلامحسن خلیلی موسوی، امیر رجبی، مهدی نیک‌سیرت، سعید ایرانی‌جم، مرتضی ابراهیمی، رضا جلایی، رئوف عیسی‌زاده و خانم‌ها رافت خادم‌مسجد و سیمین جوهری به عنوان عضو این هیأت منصوب شدند.

در پایان این جلسه اعضا هیأت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان، در محضر کلام‌الله مجید سوگند یاد کردند که جز در احقاق حق و ابطال باطل نکوشند.

همچنین در متن احکام انتصاب این اعضا چنین آمده است: مستنداً به اصل ۱۶۸ قانون اساسی و ماده ۳۶ قانون مطبوعات و بر اساس مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ هیأت منتخبین، جنابعالی به مدت دو سال از این تاریخ به عنوان عضو هیأت منصفه استان اردبیل موضوع اصل ۱۶۸ قانون اساسی انتخاب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال در امور محوله موفق و موید باشید.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا