سمنان

برپایی نخستین نمایشگاه جهادگران خاموش در کانون جوانان بسیج شاهرود

برپایی نخستین نمایشگاه جهادگران خاموش در کانون جوانان بسیج شاهرود

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان با همت معاونت علمی، پژوهشی شهرستان شاهرود، نخستین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری بسیج سپاه ناحیه شاهرود با عنوان نمایشگاه «از ایده تا پدیده» در این شهرستان، گشایش یافت.

در نمایشگاه مردمی جهادگران علم و فناوری، مخترعان، مبتکران و برنامه نویسانی، قابیلت های خود را به نمایش گذاشتند که تا پیش از این، فعالیتشان در مهجوری بود و محصول شان جایی معرفی نشده بود و به همت بسیج علمی، پژوهشی سپاه ناحیه شاهرود و همزمان با گرامیداشت هفته بسیج برای نخستین بار نمایشگاهی افتتاح شد که در آن دستاوردهای مخترعان گمانم در عرصه علم و فناوری در معرض دید عموم قرار گرفت.

دکتر نکویی فر، معاونت دانشگاه صنعتی شاهرود ، و نائب رئیس مجمع اندیشه ورز شهرستان شاهرود در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری با اشاره به ویژگی های شاخص نمایشگاه از ایده

تا پدیده، می گوید: افراد حاضر در این نمایشگاه که دستاوردهای خود را عرضه کردند، اغلب کسانی هستند که فعالیت شان تا کنون در گمنامی بوده و نامشان جایی ثبت و ضبط نشده است.

او یادآور می‌شود : عنوانِ جهادگران خاموش برازنده فعالان عرصه علم و فناوری در این نمایشگاه است که طرح ها و ایده هایشان تا کنون جایی معرفی نشده است.

معاونت دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به ضرورت حمایت از این مخترعان گمنام، تأکید می‌کند : وظیفه مسئولان و بازدیدکنندگان، حمایت از فعالان عرصه نوآوری است؛ حمایت هایی از جنس استقلال و رفاه آوری که منجر به ثروت اندوزی کشور می‌شود.

فریبا ابوحمزه، مسئول معاونت علمی پژوهشی بسیج سپاه ناحیه شاهرود نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه ایده تا پدیده نخستین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری بسیج سپاه ناحیه شاهرود است، می گوید : مخترعان حاضر در این نمایشگاه افرادی از بطن جامعه هستند که دستاوردهای خود را برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار دادند.

او ادامه می‌دهد : آقای شیبی یکی از افراد حاضر در نمایشگاه است که 120 اختراع دارد و آقای عبیری مخترع و مبتکر بسیجی دیگری است که دست سازهای ارزشمندی را اختراع و از ضایعات خانگی محصولات جالبی تولید کرده است.

مسئول معاونت علمی پژوهشی بسیج سپاه ناحیه شاهرود در جریان برگزاری این نمایشگاه، مخترعانی را معرفی می‌کند که در حوزه ساختمان و عایق های به کار برده در ساختمان فعالیت دارند و همچنین از ساخت رباتی خبر می‌دهد که مرتبط با احیای چاه های کهنه کشاورزی هستند.

ابوحمزه هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه و شناسائی قابلیت ها و ایده ها عنوان می‌کند و می‌گوید : محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شد، گوشه ای از توانمندی مخترعان ناشناسی است که فعالیت شان تا کنون در خاموشی بوده و بسیج علمی، پژوهشی سپاه ناحیه شاهرود تلاش دارد ضمن حمایت از این افراد مبتکر و مخترع، زمینه معرفی آنان به شرکت های دانش بنیان را تسهیل کند.

یدالله عبیری مخترع و مبتکر بسیجی نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار علم و فناوری، می‌گوید: تا کنون اختراعات زیادی داشتم که شاخص ترین آنها ماشین جوجه کشی، فر دست‌ساز ، ماشین برقی، ماشین کشاورزی، و….بوده است

او می‌گوید: در گذشته با بنایی بیگانه بودم اما پس از بازنشستگی و با تکیه بر توانمندی ام، میز و صندلی، ستون و پارکینگ سیمانی ساختم و از کاهگل های سیمانی با تنوع رنگ زیاد استفاده کردم.

این مخترع و مبتکر بسیجی با بیان اینکه دست سازه های جالبی از جنس ضایعات، تولید کرده ام، خاطرنشان می‌کند : دانش آموزان در طول هفته برای بازدیدهای علمی به منزل ام می آیند و این امر انگیزه ام را دو چندان می‌کند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا