خراسان رضوی

درخواست کنندگان مجوز حفاری، ملزم به بازسازی و آسفالت محل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، «خلیل الله کاظمی» در این خصوص، افزود: از مجوزهای حفاری صادر شده، تعداد ۴ هزارو ۹۴۲ مجوز حفاری به طول ۳۹۵ کیلومتر برای شرکت آب و فاظلاب،۹۷۷ مجوز به طول ۳۴ کیلومتر برای شرکت گاز،۱۵۴ مجوز به طول ۲۴ کیلومتر برای شرکت مخابرات،۱۴۸ مجوز به طول ۴ کیلومتر و مابقی مجوزهای حفاری نیز برای پیمانکاران مناطق، سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از تخریب آسفالت و پیاده روهایی که قرار است آسفالت و یا بهسازی شوند، ابتدای هرسال برنامه های شرکت های خدماتی برای توسعه زیرساخت هایشان که نیاز به حفاری دارد بررسی می شود، اظهارکرد: این برنامه ها در کمیسیون هماهنگی و صدور مجوز حفاری شهرداری بررسی و به معاونت ها و مناطق ارائه می شود تا تداخلی ایجاد نشود. از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ هزارو ۴۷۸ برنامه شرکتهای خدماتی به همراه برنامه های عمرانی بخش های مختلف شهرداری در این کمیسیون بررسی و برای آنهایی که با بهسازی پیاده روها و آسفالت معابر تداخل نداشته اند، مجوز حفاری صادر شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه برای ثبت و درخواست صدور مجوز حفاری سامانه ای طراحی و در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: این سامانه در راستای ساماندهی حفاری های دستگاه های خدماتی و تسهیل صدور مجوز راه اندازی و در حال به روز رسانی و افزوده شدن امکانات بیشتر است.

وی گفت: طبق قانون بازسازی و آسفالت محل های حفاری شده در شهر برعهده متقاضیان انجام حفاری به ویژه دستگاه های خدماتی است که با نظارت شهرداری مشهد انجام می شود.

کاظمی تاکید کرد: بازسازی و حفاری معابری که شرکت های خدماتی در آن پروژه اجرا می کنند؛ دارای دوره تضمین حسن انجام کار است، برهمین اساس در صورت نشست و یا تخریب محل حفاری پس از بازسازی با اعلام شهرداری، شرکتهای مربوطه ملزم به رفع نقص هستند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا