آذربایجان شرقی

هفته‌ بارانی پیش روی آذربایجان شرقی

هفته‌ بارانی پیش روی آذربایجان شرقی

به گزارش recive از تبریز، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی ورود سامانه‌ی بارشی فعال از روز یکشنبه تا اواخر هفته‌ی آینده است که جوّی ناپایدار همراه با بارش باران و رعد و برق گاهی به‌صورت بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: باتوجه به تشدید بارش‌ها به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد و در نواحی مستعد اصابت صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.
وی افزود: توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری پرهیز شده و در حاشیه‌ی رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نشود و در عبور از جاده‌های روستایی به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و مرتفع احتیاط شود.
امیدفر یادآور شد: باتوجه به وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، رگبار باران و رعد و برق، کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان سازمان کشاورزی توجه کنند.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۴ و ۱۲ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۸ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای دو درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و میانه با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا