قزوین

هدف از برگزاری المپیاد ورزشی آشنایی دانشجویان با فرهنگ‌های یکدیگر است

هدف از برگزاری المپیاد ورزشی آشنایی دانشجویان با فرهنگ‌های یکدیگر است

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم دومین المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان بین‌الملل که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: امروز به بهانه های مختلف دانشجویان بین الملل را در دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دور هم جمع کردیم تا زمینه ای فراهم آوریم ایران مرکز ثقل دانشگاه های بین المللی سراسر جهان باشد و حتما تا چندسال آینده این اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره این المپیاد در مازندران ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان بین المللی آن دوره تقریبا ۲۵۰نفر بود اما امسال یک هزار و ۱۰۰دانشجو در دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجو ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۶۰۰نفر در مسابقات امروز حضور یافتند و این نشان دهنده جا افتادن المپیاد در دانشگاه های کشور است.
داداش پور گفت: در دوره قبلی ۱۹دانشگاه در این مسابقات شرکت داشتند اما امسال ۳۸دانشگاه از ۲۴کشور دنیا حضور پیدا کردند.

به گفته این مسئول، برگزاری این مسابقات اتفاق بسیار مهمی است چرا که دانشجویان از ملل مختلف دور هم جمع می شوند و به شناخت از فرهنگ های یکدیگر کمک می کنند.
وی افزود: مصوبه ای برای برگزاری این مسابقات از دولت اخذ شد تا مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی در دانشگاه ها برگزار شود و امیدواریم این جمع شدن ها مقدمه ای برای جمع شدن دانشجویان اسلامی بین المللی در سراسر دنیا باشد تا همبستگی بیشتری به وجود آید.
داداش پور به دیگر برنامه های وزارتخانه علوم نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره دانش آموختگان بین الملل به زودی در شیراز و همچنین نمایشگاه جاذبه های تحصیلی در دانشگاه های بین المللی ایران باحضور ۱۰۰ کشور در مصلای تهران برگزار خواهد شد تا بتوانند فرهنگ و میراث کشور خود را به نمایش بگذارند که حتما از ظرفیت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است مراسم افتتاحیه دومین المپیادفرهنگی ورزشی دانشجویان بین الملل با حضور دانشجویان ۵۰ملیت از ۴۸دانشگاه سراسر کشور و همچنین معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه ها و مسئولان اجرایی استان قزوین در محوطه میدان ملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا