همدان

افزایش ورودی سد اکباتان در پی بارش‌های پاییزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  منصور ستوده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر در استان همدان اظهار کرد: طی بارش‌های اخیر، ورودی به سد اکباتان افزایش یافته؛ به نوعی که، در پیک سیلاب تا یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیز وارد سد اکباتان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط این ورودی با توجه به بارش‌ها حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب از سد اکباتان حدود ۶۵۰ لیتر در ثانیه است که امیدواریم با تداوم بارش‌ها شاهد حجم مناسب سدها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: هر چند با گذشت زمان این بارش‌ها با برودت هوا ممکن است به برف تبدیل شود اما برف هم می‌تواند در بالادست سد اکباتان ذخیره شود و با ادامه این روند، در بهار ۱۴۰۱ شاهد سیلاب‌های مناسب و ورود آن‌ها به دریاچه سد اکباتان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تداوم صرفه‌جویی‌های مردم در مصرف آب بیان کرد: شرکت آبفا در راستای تامین آب شرب مردم به اجرای پروژه‌هایی چون طرح آبرسانی اضطراری، اجرای طرح آبرسانی از رودخانه‌های عباس‌آباد، اجرای پروژه در دره مرادبیگ، اجاره چاه‌های کشاورزی و… پرداخته است.

ستوده به تشریح وضعیت سدهای استان همدان پرداخت و گفت: حجم فعلی سد اکباتان برابر ۳.۲۵ میلیون مترمکعب و درصد پر بودن آن برابر ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ورودی این سد برابر ۰.۸۱ متر مکعب در ثانیه است خاطرنشان کرد: حجم فعلی سد آبشینه نیز برابر ۰.۹ میلیون مترمکعب و درصد پر بودن آن برابر ۱۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه حجم سد شیرین‌سو برابر ۱.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۲۸ درصد است عنوان کرد: حجم سد کلان برابر ۳۸.۲ میلیون مترمکعب و درصد پر بودن ۸۵ درصد و حجم فعلی سد سرابی برابر ۲.۸ میلیون متر مکعب و ۳۱ درصد آن پر است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا