خراسان رضوی

۸۰ درصد منازل کوهسرخ غیرمقاوم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهسرخ، رضا رمضانی طرقی فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان کوهسرخ در گفتگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: شب گذشته و به دنبال وقوع زمین لرزه ۴ ریشتری و ۵ پس لرزه در شهرستان کوهسرخ و با توجه به احتمال وقوع پس‌لرزه‌های دیگر، درهای تمام سالن‌های ورزشی، مساجد و تکایای شهرستان کوهسرخ به روی مردم باز شد تا مردم در صورت تمایل در این اماکن مستقر شوند.

وی افزود: تمام اعضای ستاد بحران شهرستان در آماده‌باش کامل هستند و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در حال بررسی وضعیت هستند.

رمضانی در ادامه گفت: به دلیل کمبود ادوات لازم در زمان بحران و برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی، تلاش کردیم با فراخوان بخش خصوصی، از توان آن‌ها در مواقع بحران استفاده کنیم.

وی افزود: منطقه کوهسرخ علاوه بر اینکه بر روی گسل زلزله قرار دارد، دارای بیشترین خانه‌های غیرمقاوم در سطح روستاهای منطقه ترشیز است. بارها از شهروندان خواسته شده که نسبت به ساخت خانه‌های مقاوم با استفاده از تسهیلاتی که بنیاد مسکن در اختیارشان قرار می دهند، اقدام کنند. به دلیل بافت قدیمی منطقه ۸۰ درصد منازل مسکونی غیر مقاوم است.

رمضانی با بیان این که تمامی نواقص و کمبودهای منطقه را به مسئولان استانی منعکس کردیم، افزود: امیدواریم هر چه زودتر کلنگ احداث سالن بحران در این شهرستان به زمین زده شود و مراحل ساخت و تجهیز آن در کمترین زمان انجام شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا