قزوین

۱۲۰ هزار نفر جامانده واکسیناسیون در استان قزوین داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالله دیدبان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نود و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که بعدازظهر امروز در محل استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان قزوین حکایت از شرایط مناسب کرونایی در استان دارد؛ اکنون شهرستان‌های قزوین، البرز، بوئین‌زهرا و تاکستان در وضعیت زرد، شهرستان آوج در وضعیت آبی و شهرستان آبیک در وضعیت نارنجی قرار دارد.
وی ادامه داد: استان قزوین در بحث واکسیناسیون جزو ۶ استان برتر کشور است؛ ۹۰،۲۸ درصد از جمعیت هدف استان یعنی افراد ۱۸ سال به بالا دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و ۷۴،۶۲ درصد از جمعیت هدف استان نیز هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
دیدبان خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا در استان پایدار بوده و با شیب ملایم رو به کاهش است، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ مورد جدید بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان داشته‌ایم و در مجموع اکنون ۲۵۸ مورد بستری در بیمارستان‌های استان داریم.
وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی قطعی بر اثر ابتلا به کرونا در استان داشته‌ایم که یکی از این موارد در شهرستان قزوین و دیگری در شهرستان آبیک بوده است.
دیدبان بیان کرد: اکنون ۱۴ بیمار بدحال کرونایی در استان داریم و ۵۲ بیمار نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند و بیمار در انتظار آی‌سی‌یو نیز نداریم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: تاکنون در استان قزوین ۱ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۳۰۱ دوز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است و ۹۳،۹ درصد از افراد زیر ۱۸ سال نیز نوبت نخست واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: قله پیک پنجم شدیدترین قله‌ای بود که پشت‌سر گذاشتیم و اگر واکسیناسیون صورت نگرفته بود،فاجعه می‌شد.
دیدبان یادآور شد: در طرح شهید سلیمانی از ۷۷ هزار و ۶۷۶ خانواده در استان حمایت شده است.
وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر جامانده واکسیناسیون در استان قزوین داریم که عوامل متعددی در عدم واکسیناسیون نقش دارند که از جمله این عوامل می‌توان به تبلیغات منفی برخی افراد علیه واکسیناسیون اشاره کرد، امیدواریم با ورود افراد ذی‌نفوذ و مؤثر بتوانیم واکسیناسیون تعداد افراد باقی‌مانده را انجام دهیم.
انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا