بین الملل

طرح جاه‌طلبانه مکرون درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای

طرح جاه‌طلبانه مکرون درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای

به گزارش recive امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای بار دیگر گفت که آماده است بحث را درباره دفاع اروپایی که شامل تسلیحات هسته‌ای نیز می‌شود، باز کند.
وی گفت که تسلیحات هسته‌ای فرانسه یک عنصر اساسی در استراتژی دفاعی اروپا و همچنین در روابط همسایگی آن با روسیه است.
به نقل از ار. ام. سه، ماکرون در این مصاحبه عنوان کرد: من طرفدار باز کردن این بحث هستم که باید شامل دفاع ضد موشکی، شلیک تسلیحات دوربرد، سلاح‌های هسته‌ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی را در خاک خود مستقر کرده‌اند. بیایید همه چیز را روی میز بگذاریم و نگاه کنیم چه چیزی واقعاً به روشی معتبر از ما محافظت می‌کند.
به نقل از ایسنا رئیس‌جمهور فرانسه می‌افزاید فرانسه ویژگی خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا بیشتر در دفاع از خاک اروپا مشارکت کند.
مکرون اظهار کرد: معتبر بودن همچنین به معنای داشتن موشک‌های دوربردی است که روس‌ها را منصرف کند. دکترین فرانسه این است که ما می‌توانیم زمانی که منافع حیاتی ما تهدید می‌شود از آنها استفاده کنیم. من قبلاً گفته‌ام که ابعاد اروپایی در این منافع حیاتی وجود دارد، زیرا این بازدارندگی به اعتبار دفاع اروپا کمک می‌کند.
مکرون روز پنجشنبه در سخنرانی خود درباره اروپا در دانشگاه سوربن، خواستار ایجاد اروپایی قدرتمند و ایجاد اروپای دفاعی «معتبر» در کنار ناتو و رویارویی با روسیه شد.
وی گفت: بازدارندگی هسته‌ای در واقع هسته اصلی استراتژی دفاعی فرانسه است. بنابراین، در اصل، یک عنصر اساسی در دفاع از قاره اروپا است.
رئیس جمهور فرانسه توضیح داد که به لطف این بازدارندگی، پاریس می‌تواند تضمین‌های امنیتی ایجاد کند که «همه شرکای فرانسه» در اروپا می‌توانند به آن تکیه کنند.
وی معتقد بود که این امر زمینه‌ای برای دفاع مشترک و همچنین تضمین‌های امنیتی ایجاد می‌کند و سپس امکان ایجاد روابط با روسیه را فراهم می‌نماید.
مکرون گفت که در ماه‌های آینده از همه شرکا می‌خواهد که یک ابتکار دفاعی اروپایی ایجاد کنند که پس از آن قابلیت‌های مربوطه، دفاع هوایی و حملات عمیق را به این ابتکار اضافه کنند.
وی افزود: هدف فرانسه این است که ارتشش موثرترین در اروپا باشد.

311311

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا