علمی و فناوری

مخالفت معاون علمی با اینترنت طبقاتی / یا باید همه استفاده کنند یا برای همه فیلتر باشد

مخالفت معاون علمی با اینترنت طبقاتی / یا باید همه استفاده کنند یا برای همه فیلتر باشد

به گزارش recive، حسین افشین در نشست خبری جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳ که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره بحث اینترنت طبقاتی و اینکه برای اعضای پارک فناوری اینترنت بدون فیلتر در نظر گرفته شده است، گفت:« یک سری تسهیلات اینترنت بدون فیلتر به کسانی که عضو پارک پردیس هستند داده‌شده است، اینکه می‌گویند چرا به پارک‌های دیگر تسهیلاتی داده نشده است، به این دلیل است که پارک‌های دیگر زیرمجموعه معاونت علمی نیستند.»

معاون علمی رییس‌جمهور ادامه داد: «با توجه به اینکه ریاست‌جمهور، آقای پزشکیان در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر اینترنت هستند؛ دیگر بحث اینترنت طبقاتی وجود نخواهد داشت.»

افشین با تأکید بر این موضوع که با اینترنت طبقاتی مخالف است گفت: «این سوءتفاهمی که در مورد اینترنت آزاد پارک پردیس به وجود آمد، بدسلیقگی بود و لزومی نداشت که اعلام شود. لازم نبود که اینترنت طبقاتی در آنجا اجرا شود، من معتقدم یا باید همه استفاده کنند یا برای همه فیلتر باشد.»

او در ادامه این نشست گفت: «بخش زیادی از چالش‌های امروز کشور، به حکمرانی ما برمی‌گردد. اول باید حکمرانی خوبی داشته باشیم و در مرحله بعد از فناوری‌های نوین استفاده کنیم. اینکه جهش کنیم و بگوییم اگر فناوری‌های نوین وارد شوند، چالش‌هایی مثل آلودگی هوا و غیره حل می‌شوند، مسئله را غیرواقعی دیده‌ایم. پاسخ پیدا کردن برای مسئله کار بسیار ساده‌ای است؛ یعنی اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد به‌راحتی می‌توان آن مسئله را حل کرد؛ اما قسمتی که از آن مهم‌تر است، طرح مسئله است. ما مسئله را خوب طرح نمی‌کنیم. به‌عنوان‌مثال اگر استادی به شاخصی رسیده باشد که خودش بتواند  سؤال امتحانی طرح کند، او یک مرحله بالاتر رفته است. یعنی این استاد به‌قدری بر حل مسئله اشراف دارد که تمام جوانب آن را می‌بیند و سؤال طرح می‌کند.»

حسین افشین با بیان این موضوع که در کشور بلد نیستیم خوب سؤال طرح کنیم، گفت: «ما فقط چالش را می‌بینیم و به‌عنوان‌مثال می‌گوییم آلودگی هوا، کمبود برق و آب مشکل کشور است. این یعنی ما نتوانستیم به‌خوبی سؤال طرح کنیم، درنتیجه جواب‌هایی که می‌گیریم جواب دقیقی نیست. ما باید یاد بگیریم که در بحث‌های دانش‌بنیان مسائل را درست و دقیق طرح کنیم.»

۵۸۵۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا