یزد

آیت الله مدرسی: بصیرت افزایی تنها راه شناخت حق از باطل است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته ۲۳ مهرماه نماز جمعه دارالعباده، با اشاره به جنایات استکبار جهانی، اظهار کرد: دشمن شناسی یکی از الزامات عصر امروز است و افراد در جامعه اسلامی با می‌توانند با بصیرت افزایی مسیر حق از باطل را پیدا کنند.

وی با بیان این‌که راه برون رفت معنوی از مشکلات مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: به طور مثال شیوع ویروس کرونا از جمله بلایای عصر حاضر بشریت است که با علم و باور معنوی به خوبی کنترل می‌شود.

امام جمعه موقت استان یزد در ادامه با اشاره به حوادث خونین روز گذشته در لبنان گفت: توطئه آمریکا در لبنان به برکت مقاومت حزب الله و همپیمانان داخلی و حمایت‌های ایران به بن بست رسیده و این کشور نتوانست به اهداف خود برسد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: جنایت خونین در لبنان که به دست عوامل آمریکا رقم خورد، تکرار جنایت افغانستان به شیوه‌ای دیگر بود.

وی دولت آذربایجان را نسبت به گرفتار شدن در توطئه آمریکا برحذر داشت و ادامه داد: دولت و رئیس جمهور آذربایجان بدانند در منطقه اسلامی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و نباید دشمنان اسلام را در کشور خود و مرز‌های ایران راه دهند.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از مهمترین رویدادی هفته آینده را هفته وحدت تشکیل می‌دهد، شیعیان و اهل تسنن اشتراکات بسیار زیادی دارند، اما در حالی که دشمن به شدت درصدد زدن ریشه اسلام است، شاهد اختلافات شدید میان مسلمانان هستیم.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: این اختلافات به جایی رسید که شاهد سربرآورده تکفیری‌ها بودیم تا کشتار میان مسلمانان را ترویج داده و دشمنان به نظاره این جنگ میان امت اسلامی بپردازند.

وی درباره تداوم بیماری کرونا در جامعه خاطرنشان کرد: ویروس خطرناک و منحوس کرونا مشکلات فراوانی به وجود آورده و صدمه‌های اقتصادی و اجتماعی و روانی زیادی را پدیده آورده است، اما متاسفانه برای رفع این بلا فقط به مسائل مادی بسنده و از راهکار‌های معنوی غفلت شده است.

آیت الله مدرسی افزود: کرونا یک بلا است و همانگونه که تحریم به عنوان یک بلا، موجب رشد و کمال ایران شده است، در صورت برخورد صحیح با کرونا می‌توان این بلا را به نعمت مبدل ساخت.

امام جمعه موقت یزد در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: دولت به شدت تلاش می‌کند مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات کشور را برطرف کند و امیدواریم بتواند در این زمینه موفق باشد.

انتهای پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا