یزد

استقرار مجهزترین انبار استراتژیک ملزومات سازمان انتقال خون ایران در اردکان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، پیمان عشقی عصر امروز در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد در مراسم انبار استراتژیک سازمان انتقال خون ایران در اردکان حضور یافت و اظهار کرد: استان یزد در همه شاخص‌های سازمان انتقال خون جایگاه خوبی دارد.

وی با بیان این‌که سالانه دو میلیون اهدا خون در کشور انجام می شود، افزود: علاوه بر خدمات تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی، سالانه شش میلیون فرآورده خونی در کشور تولید می شود.

 مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با تشکر و قدردانی از خیرین بزرگوار که سازمان انتقال خون را در راه انجام وظایف خود یاری می کنند، گفت: شاخص های خونی ما از نظر سلامت در حد کشورهای توسعه یافته است.

محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با اشاره به پیشینه اهدای خون در این شهرستان گفت: با توجه به موقعیت شهرستان اردکان و قرار گیری در مسیر ترانزیت جنوب به شمال، این پروژه ملی احداث گردیده که در مواقع بحران به عنوان انبار پدافند غیرعامل کشور و پشتیبانی استان های شرق و جنوب شرقی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان یزد هم اظهار داشت: این پروژه با هدف ذخیره‌سازی کیسه و ملزومات انتقال خون به منظور تأمین نیاز کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در اردکان ساخته و تجهیز شده است.

نقی تقوائی گفت: مساحت این انبار ۵۴۰ مترمربع می باشد و ظرفیت حدود ۴۰۰ پالت نزدیک به ۵۰۰ هزار کیسه جهت خونگیری را دارد.

انتهای پیام/۹۰۰۱۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا