گلستان

تخصیص اعتبار 180 میلیارد تومانی به زهکشی اراضی در گلستان/ تامین بیش از 90 درصد درآمد گلستان از مالیات

به گزارش خبرگزاری recive از گرگان، قدرت الله عابدی صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه زهکشی اراضی به گلستان اختصاص داده شد.

وی در خصوص مهمترین مطالبه این سازمان در سفر رئیس جمهور به گلستان تصریح کرد: اولویت مهم استان گلستان در سفر ریاست جمهوری بخش آب است که باید به این موضوع مهم پرداخته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان ابراز کرد: از دیگر اولویت‌های استان در سفر ریاست جمهوری می‌توان به حوزه سلامت، تولید اشتغال، حوزه انرژی و حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل، حوزه حوادث، حوزه عمران و آبادی و توسعه شهری و روستایی است.

عابدی اظهار کرد: ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان طی سه الی چهار سال اخیر زهکشی شد زهکشی نماد مردمی کردن اقتصاد و معیشت مردم گلستان است، همچنین نماد پایداری درآمد کشاورزان است.

* برای دستیابی به رشد ۷.۳ درصدی باید یک انقلابی را در گلستان رقم بخورد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: بیش از ۹۲.۵ درصد از درآمد عمومی استان گلستان از محل درآمدهای مالیاتی است.

وی با اشاره به اینکه کلیدواژه مردمی کردن از سنوات گذشته در گلستان کلید خورد، تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم به رشد ۷.۳ درصدی برسیم باید یک انقلابی را در گلستان رقم بزنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان آبیاری نوین را یکی از اولویت‌های توسعه گلستان برشمرد و ابراز کرد: یکی از اولویت‌های توسعه استان انتقال آب با لوله است به جای آنکه آب را در جوی رها کنیم با لوله انتقال می‌دهیم.

وی منطقه ویژه اقتصادی را یکی از پروژه‌های محوری استان برشمرد و افزود: خوشبختانه در سفر اخیر وزیر اقتصاد به گلستان تصمیمات خوبی اتخاذ شد که امیدوارم عملیاتی شود.

عابدی اظهار کرد: در شرایطی که کشور با تحریم دست و پنجه نرم می‌کند برای برون‌رفت از این مشکل، منطقه آزاد راهگشا است و می‌تواند نه تنها اقتصاد گلستان بلکه اقتصاد کشور را تکان دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در خصوص خلیج گرگان گفت: مشکل خلیج گرگان به جد در حال پیگیری است اگر خدای ناکرده برای این خلیج اتفاقی بیافتد علاوه بر درگیر شدن حداقل چهار استان و بیش از هفت شهرستان در حوزه اشتغال مردم منطقه بسیار اثر منفی خواهد داشت و اقتصادی دریای بخش عمده‌ای از مردم استان با چالش جدی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا