کرمانشاه

بسیج کرمانشاهیان برای نجات زاگرس/ ۳۵۰ هزار اصله نهال در استان کاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم پویش ملی کاشت نهال به یاد شهدای والامقام صبح امروز در روستای هدف گردشگری حریر از توابع بخش مرکزی شهرستان دالاهو با حضور آحاد مردم، سازمان‌های مردم نهاد و بسیج سپاه پاسداران برگزار شد.

کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، سرهنگ مسلم قاسمی فرمانده سپاه شهرستان، کرم محمدی فرماندار دالاهو و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در این مراسم حضور داشتند.

انشااله کولانی در حاشیه اجرای این پویش ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اهمیت و جایگاه جنگل‌ها و نقش کاشت نهال و پاسداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: از دهم آذرماه امسال پویش احیای جنگل‌های زاگرس به وسیله بذرکاری با مشارکت اقشار و طیف‌های مختلف مردمی در ۱۱ استان زاگرسی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پویش مردمی بذرکاری در ۹ شهرستان استان کرمانشاه با مساحت هدف ۶۵۶ هکتار انجام می‌شود، گفت: امروز همزمان با سراسر کشور پویش درختکاری برای ایرانی سرسبز در استان هم اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: این بار در استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو شاهد حضور اقشار مختلف مردم هستیم که آمدند تا با کاشت نهالی در دل خاک سرسبزی را به یاد شهدا به این سرزمین و آیندگان تقدیم کنند.

وی تصریح کرد: مردم با شرکت در این پویش نشان دادند علی‌رغم مشکلات زندگی به طبیعت استان خود عشق می‌ورزند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند در استان کرمانشاه تا پایان سال ۳۵۰ هزار اصل نهال گونه‌های بومی بلوط، بادام کوهی، گلابی جنگلی، اقاقیا و زبان گنجشک با مشارکت مردم کشت خواهد شد و همین مردم هم در حفظ و احیای آن همیار طبیعت خواهند بود.

کولانی اضافه کرد: بومی بودن بذر کاشته شده در جنگل‌های زاگرس استان کرمانشاه با هدف عدم انتقال آلودگی از رویشگاهی به رویشگاه دیگر و تطابق شرایط اکولوژیکی هر بذر با رویشگاه خودش صورت گرفته است.

کرم محمدی، فرماندار دالاهو نیز در ادامه این گفت‌وگو، اظهار داشت: شهدا مظهر نشاط و سرزندگی و زندگی بخشی به دیگران هستند، نامگذاری این پویش به نام شهدای والا مقام شایسته تقدیر است.

وی جنگل‌ها و مراتع را سرمایه‌های ملی کشور و متعلق به همه نسل‌هادانست و گفت: نهال‌کاری امروز برای گسترش و در راستای صیانت از این سرمایه ملی است.

فرماندار دالاهو تصریح کرد: مردم شهرستان دالاهو در طول تاریخ در صیانت از جنگل‌ها و محیط زیست پیش‌رو و پیش‌قدم بوده‌اند.

انتهای پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا