اصفهان

ضرورت استفاده از خیران در ساخت کتابخانه‌های کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان؛ علی‌اکبر مرتضایی پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان اظهار کرد: ساخت مدارس نوساز توسط خیران امری خداپسندانه و ارزشمند است، اما لازم است خیران ارجمند در زمینه تجهیزات و امکانات آموزشی مدارس وارد شوند و در کنار آن نیز ساخت کتابخانه و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برای تمام اقشار جامعه در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان افزود: در کنار کتابخانه‌های دولتی و عمومی، احداث کتابخانه خصوصی و تخصصی غیردولتی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، هنری، علمی و … می‌تواند کمک بزرگی به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح شهرستان داشته باشد؛ چرا که سرانه مطالعه در کاشان در سطح پایینی قرار دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها هزینه و مخارج بسیاری در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند که سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها مبلغ ناچیزی است که می‌تواند به رفع حداقل مشکلات و نیازهای کتابخانه‌های عمومی منجر شود که ضرورت دارد شهرداران نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مرتضایی در خصوص اعضای کتابخانه‌های عمومی گفت: در شرایط شیوع کرونا، شاهد کاهش چشمگیر اعضای کتابخانه‌ها بودیم که این ویروس منحوس بر میزان مطالعه شهروندان نیز تأثیر منفی گذاشت که امروز در حدود ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی در کاشان داریم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/آ/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا