بین الملل

نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارد/ فقط ۲ بیمارستان فعال است

نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارد/ فقط ۲ بیمارستان فعال است

به گزارش recive به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که از مجموع ۳۵ بیمارستان در نوار غزه اکنون تنها ۲ بیمارستان فعال هستند.
این دفتر افزود: نوار غزه به دلیل بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم از چند روز پیش در آستانه قحطی قرار گرفته است. رژیم اشغالگر طی ساعات گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار در استان مرکزی نوار غزه شد.
به گزارش ایرنا، دفتر اطلاع رسانی فلسطین تاکید کرد: رژیم اشغالگر با صادر کردن فرمان تخلیه مناطق از سوی شهروندان فلسطینی، به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان آنها است.
ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه با انتشار دو نقشه از فلسطینی ها خواست تا مناطق بیشتری را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه و منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه تخلیه کنند. این خواسته به دنبال تصمیم شورای جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه عملیات در شهر رفح صادر شده است.
کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.
۳۱۰۳۱۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا