اجتماعی

دادستان گناباد: مردم خسارت دیده از سیل از مسولان شکایت کنند

دادستان گناباد: مردم خسارت دیده از سیل از مسولان شکایت کنند

مرتضی امیری روز پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران افزود: برای مقصران اصلی و مسوولانی که به دلیل کوتاهی‌های آنان در عمل به وظایفشان منجر به بروز خسارتهای زیادی در سیلاب یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماه جاری به مردم شده‌اند، پرونده قضایی تشکیل می شود، این افراد باید بابت کوتاهی های خود پاسخگو باشند و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقوع دو مورد سیلاب طی روزهای اخیر مشکلات و خسارتهای زیادی برای شهروندان این شهرستان ایجاد کرد، گفت: وجود ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه و مسیل‌ها، ، غیر مقاوم بودن برخی از بندسارها و در نتیجه تخریب آنها به دنبال وقوع سیلاب و توجه نداشتن برخی از مسوولان در عمل به وظایفشان به خصوص در یک سال گذشته در بروز و تشدید خسارتهای سیلاب اخیر تاثیر زیادی داشت.

امیری بیان کرد: بعد از وقوع سیلاب سال گذشته برخی مسوولان دستگاههای اجرایی و سایر بخشها باید به وظایف خود در کاهش آسیبها و مخاطرات برای وقوع سیلابها و حوادث بعدی عمل می‌کردند، ولی به دلیل توجه نداشتن به این مساله خسارتهای زیادی به مردم وارد شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی گناباد بعد از وقوع سیل پارسال بایستی نسبت به مقاوم‌سازی اصولی بندسارهای خود در محدوده این شهر اقدام می‌کرد، ولی به صورت خیلی سطحی و بدون کیفیت این کار را انجام داده بود که این مساله موجب شد بندسارهای فوق در سیلاب چند روز گذشته تخریب و در نتیجه حجم زیادی از روان آبها به سمت مناطق شهری و روستایی وارد شوند که خسارتهای زیادی به دنبال داشت.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: همچنین شهرداری گناباد هم باید بعد از سیلاب پارسال پل‌های محدوده این شهر را بازسازی و مقاوم‌سازی و آب‌نماهایی در این مکانها احداث می‌کرد، ولی به این مساله توجه نشد و در سیلاب اخیر حجم زیادی روان آب وارد بخشهایی از این شهر شد و خسارتهایی را به بار آورد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از عوامل موثر در آسیب‌ها و خسارتهای سیلاب چند روز گذشته در گناباد به دلیل ضعف نظارتی و توجه ناکافی برخی از دستگاههای اجرایی در عمل به وظایفشان در لایروبی مناسب بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای بستر رودخانه‌های فصلی و انباشت حجم زیادی از نخاله‌های ساختمانی در سنوات قبل بویژه یکسال گذشته بود که موجب بروز خسارتهای زیادی شد.

امیری گفت: بعد از وقوع سیلاب سال قبل به دفعات از شهرداری گناباد خواسته شده بود که اعتبارات این بخش را به جای احداث و توسعه فضای سبز شهری به اجرای طرحهای مقابله با سیلاب و مقاوم‌سازی پلهای این شهر اختصاص دهد که به این مساله توجهی نشد.

بارش شدید باران و تگرگ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری (یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه) موجب وقوع دو مورد سیلاب در گناباد شد و حجم زیاد روان آب از سمت کاخک و جاده کلات به سمت این شهر حرکت کرده و وارد برخی از زمین‌های کشاورزی محدوده مرکزی گناباد و بخشی از مناطقی مانند نوغاب، بهاباد، روستای مند، بیدخت، قصبه شهر شد و خسارتهای زیادی به بخشهای کشاورزی و دامداری این شهرستان وارد کرد.

اداره هواشناسی گناباد میزان بارندگی در مناطق مختلف این شهرستان را طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری را بین ۱۸ تا ۳۸ میلیمتر عنوان کرده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بیشتر بخوانید:

سیل ویرانگر در طرقبه خودروی شاسی‌بلند را با خود برد!

سیل و رعد و برق جان دو نفر را گرفت

۲۳۳۲۳۱

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا