اجتماعی

وضعیت جوی تهران طی ۵ روز آینده/ پیش‌بینی‌های هواشناسی را بخوانید

وضعیت جوی تهران طی ۵ روز آینده/ پیش‌بینی‌های هواشناسی را بخوانید

به گزارش recive، اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد در تهران طی ۵ روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، آسمان استان تهران طی روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

همچنین طی این مدت پیرو هشدار سطح زرد شماره ۱۲ در پاره‌ای از نقاط به‌ویژه در نواحی شمالی، در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید موقتی و در نیمه جنوبی و بخش های غربی استان، در بعضی ساعات وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک مورد انتظار است.‌ همچنین در روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش بینی می شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در روز کمی ابری و به تدریج با افزایش ابر در بعصی ساعت‌ها، رگبار و رعد و برق و وزش باد و گاهی باد شدید و در شب قسمتی ابری تا نیمه ابری با احتمال رگبار و رعد و برق در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. در روز شنبه نیز آسمان تهران کمی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در بعضی ساعت‌ها با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

اداره هواشناسی استان تهران همچنین با هشدار هواشناسی سطح نارنجی، وزش باد خیلی شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای را از روز جمعه تا پایان روز یکشنبه پیش بینی کرده است. در این وضعیت شاهد وزش باد خیلی شدید احتمال وقوع طوفان موقت و خیزش گرد و خاک در همه مناطق استان تهران به ویژه در نیمه جنوبی و غربی هستیم.

امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها و در مناطق مستعد و گاهی خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش موقت کیفیت هوا و کاهش شعاع دید در نیمه شمالی استان بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق را خواهیم داشت.

به شهروندان توصیه می شود که در عبور و مرور جاده‌ای دقت داشته و از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان داشته باشند. همچنین پرهیزاز استقرار در مکان‌های مرتفع مانند دکل‌ها و داربست‌ها و نیز پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و تردد و توقف کنار درختان و سازه های ناتمام، محافظت از پوشش گلخانه‌ها و نصب قیم برای نهال‌ها و … از دیگر توصیه‌هایی است که لازم است جدی گرفته شود.

۴۷۲۳۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا